Webový prohlížeč jako životní styl

Když neberu v potaz laiky a prosté uživatele počítačů, kterým je to jedno, dělí se lidé ve světě IT na pět základních skupin dle užívaného webového prohlížeče. Řekni mi, čím prohlížíš a já ti povím, jaký jsi.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Skupina 1: Internet Exploristé. Tito lidé chtějí být na straně toho nejsilnějšího, a nejsilnějším je Microsoft. Svou příslušností ke kapitánovi průmyslu se okázale chlubí a možnost doplňovat svůj milovaný Explorer, respektive využívat klony založené na jeho jádře, vidí jako příklad technického pokroku a vyspělosti. Všem ostatním dávají jasně a zřetelně najevo, kdo že obsluhuje naprostou většinu webových klientů na světě, protože to je přece ze všeho nejdůležitější. Někteří z nich v sobě stále ještě živí fantaskní představu, že právě ten jejich prohlížeč je současně i ze všech nejkompatibilnější a hlavně – jediný, který je IN.

Skupina 2: Firefox (bez derivátů a jiných prohlížečů založených na Gecku). Je super nebýt v hlavním proudu, ale je hrozná pruda být sám. Firefox má budoucnost! Všichni, kteří nenávidí molocha Microsoftu s jeho ulízanými uživateli modrého éčka, přecházejí k ohnivé lišce. A protože všichni jsou více než jeden nebo dva, je Firefox to jediné, co je doopravdy IN! Zosobňuje individuální přístup k životu. Jeho uživatel je vždycky svůj, uživatelka pak konečně pocítí rovnováhu a pravou ženskost. Člověk s Firefoxem je správná alternativa se spoustou kamarádů.

Skupina 3: Opera. Kravaťáci s éčkem a diskotéková mládež užívající Firefox jsou všichni lůzři. Pravý intelektuál totiž nechce nějaký prohlížeč, ne. Pravý intelektuál potřebuje komplexní komunikační nástroj s tisícovkami funkcí, možností a vychytávek. Co mu ho poskytne? Jedině chladný sever, v provedení svého webového prohlížeče Opera! Člověk s Operou je člověkem, který nosí brýle s tlustým černým bakelitovým rámečkem, aby všichni viděli, že on a jen on je doopravdy jiný, má svůj názor na věc a je prostě výš… často čte Respekt, nemaje jej však ke svému okolí. Opera je pro lepší lidi, přičemž lepší vůbec neznamená ekonomicky výkonnější.

Skupina 4: Safari. Dělí se dále na malou podskupinu „šidítko“ užívající tento prohlížeč na platformě Windows, a „nativce“. Šidítka nemůžou nic, než bezmocně vzhlížet ke svým vzorům a kroutit volantem šlapacího autíčka s duchem řidičů skutečného Moskviče. Nativci, majitelé brutálně předražených jablečných strojů, pak sami sebe považují – čert ví proč – za ty nejkreativnější. Za lidi, kteří doslova srší nápady, invencí a přidanou hodnotou, trvale přitom inspirujíce své okolí. Dělají to i ti, kteří žádným nápadem nesrší a nikdy sršet nebudou, nicméně jejich prohlížeč (a počítač) má zvuk. Na šidítkáře (a bezvýznamnou třídu „hackintoshistů“) hledí s nejhlubším pohrdáním.

KL_NOMINACE

Skupina 5: Vše ostatní. Uživatelé derivátů Mozilly, prohlížečů založených na Webkitu a jiných zvěrstev. Dnes je IN být Out! K čemu intelektuálové? Na co okoukaní kravaťáci? Proč kreativci, kteří jednotlačítkovou myši maskují, že neumí používat tlačítka dvě? Každý, kdo chce být doopravdy svůj, se rozhodne pro něco, co není mainstreamem. Třeba takový Conqueror, nebo Epiphany, to je ono. Že to moc nefunguje, nevadí. Pravé bohatství se (jak tvrdí Pilsner Urquell) skrývá uvnitř!

Závěr: Poznali jste se? Pokud ano, tak je to doopravdy špatně. Webový prohlížeč je součástí vašeho života a výrazem vašeho stylu. Jenže on je to vlastně jen počítačový software. Pro někoho vhodný takový typ, pro jiného zase jiný. Nemá smysl o některém říkat, že je in, nebo že se k vám hodí jako kabelka, nebo plnící pero, když nesplňuje vaše skutečné požadavky. Nepoznali jste se? Gratuluji, jste normální člověk. Nebo jste in, jen jste se nevešli do žádné kategorie? To by byla noční můra!

58 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 7. 2009 20:17

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»