Změní Google opět vyhledávání obrázků?

Necelý měsíc po provedení změn ve výsledcích vyhledávání obrázků přes Google se prý někteří uživatelé setkali zase s jinou verzí. Google zřejmě dál experimentuje.

Google zřejmě opět uvažuje o změně zobrazování výsledků vyhledávání. Naposledy provedl změny letos koncem ledna, jak jsme vás informovali. Nyní se nám ovšem ozvalo nezávisle na sobě několik čtenářů používajících „originální“ Google.com namísto lokalizovaného vyhledávače Google.cz, kteří prý v tomto týdnu krátkodobě měli k dispozici opět odlišný způsob práce s výsledky vyhledávání obrázků.

Právě na Google.com se občas provádějí experimenty zasahující omezený vzorek uživatelů, ke kterým se Google nijak nevyjadřuje. Nebýt pozorování uživatelů, tak se o nich neví, protože většinou zůstává jen u experimentů. Naposledy Google měnil ostrou verzi vyhledávání obrázků s příslibem většího počtu odkazů na zdrojové weby a nepřetěžování serverů načítáním náhledu obrázkupřes iframe nad zdrojovou stránkou. 

EBF16

Mnozí uživatelé si však stěžovali, že jim na stránce s výsledky vyhledávání chybí možnost po najetí na obrázek rychle zobrazit jemu podobné nebo najít tentýž obrázek v jiných velikostech. Z řad provozovatelů webů zase zaznívala kritika, že sice přibylo odkazů na zdrojové weby, ale také se stalo mnohem snazší si obrázek zobrazit bez navštívení zdrojového webu a přispění ke zvýšení jeho návštěvnosti. 

Uživatelé, kteří se nám ozvali, se shodují v tom, že měli k dispozici nedávnou verzi výsledků vyhledávání, z níž byl ovšem zcela odstraněn odkaz pro načtení originální souboru s obrázkem. Tato funkce je dlouhodobě velmi kritizovaná. Podle jejích odpůrců přispívá k vykrádání cizí originální grafiky a vede k situacím, kdy je generován zbytečný traffic načítáním obrázků z původního umístění na cizích webech. 

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 2. 2013 15:02

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »