Minus jsem tomu nedal, ale na vyvoji SEO pro LLM nic zajimaveho nevidim. Ano, podarilo se mu v nafukujici bubline urvat kus kolace, za coz mu gratuluji, ale ze bych mel radost z dalsi abstraktni vrstvy marketingoveho bull*hitu se rict neda. K cemu to ve vysledku povede? Firmy krome SEO pro prohlizece budou cpat prachy do toho aby oblbly LLM a vyvojari LLM zase budou muset zapracovat na tom, aby se nenechaly snadno oblbnout. Hmatatelny prospech z toho bude mit snad jen NVidia.
To nemusí být ani jedno. Z mého IT okolí (bublina lidí 45+) je to prostě hloupost, ve které nevidí nic zajímavého. Pro dnešní mladé je to určitě pecka, ale pro lidi po čytřicítce tohle AI běsnění je většinou už nepochopené a nezajímavé (až na pár výjimek). Chodí nakupovat tak jako dřív. Potřebuju novou rychlovarnou konvici, tak jdu do retailu a tam vezmu nějakou, které mi +- sedí k té, co doma lehla. Nebo vlezou na eshop a objednají. Nepotřebují k tomu řešit s AI, co a jak vybrat. Většinou víc, co chtějí. Takhle to alespoň vidím ve svém okolí.
Je vždy super, že něco dokázal našinec, ale může to být v oboru, který ne moc lidí zajímá. A že to má palec dolů - no buďme rádi, že to tu lupa má jak nahoru i dolů a ne jen možnost pozitivního hodnocení, aby se lidi nehroutili ze negativní zpětné vazby jako na youtube...
Nedokážete si představit, že lidem nekonvenuje popisovaný produkt a to co reprezentuje (jen další konzumerismus)? Já docela ano.
Pro mě jako spotřebitele a někoho, kdo nevlastní firmu v tom nevidím přínos. Když hledám gauč, chci najít gauč, kvůli tomu, že splňuje všechny požadované parametry a je to prostě nejlepší gauč. Nechci aby mi to chatbot doporučil jenom kvůli tomu, že někdo zaplatit dost peněz, aby nějak ojebal LLM. Vidím v tom velký potenciál pro enshitifikaci LLM. Ale nechci být za pokrytce, kdybych měl jeho skillset a viděl stejnou příležitost asi bych dělal to samé.
Naopak by mi přišlo super vymyslet jak LLM zprostředkovat správně všechna fakta a strukturovaná data, aby to uměl správně najít a interpretovat a dokázal ze všech gaučů najít ten objektivně nejlepší.
Uvidíme, kterou cestou se to vydá.
Problém hledejte v psychologii a to i té Vaší.
Pokud nedokážete pochopit , ukazujete to že žijete v nějakém echo chamberu a je to váš problém než těch na které poukazujete.
Není povinnost uznání a přijetí něčeho co cizího. Měl by být pouze respekt a uznání nerovná se respekt.
Bohužel hodně lidí naučeně z medií , tedy není to patologický narcizmus , že budou otevřeně autentický = uznávaný = úspěšný = respektovaný . Bohužel je to popletení a zaměňování pojmů.
To že někdo produkuje výrobek , nebo služby, která některé lidi nezajímá. Je naprosto normální stav světa . Není to chyba , není to třeba napravit , je to normální entropie přirozeného dění.
Nekliknu jsem, přečetl sem si co by to mohlo být. A taky si myslím, že to není žádný zázrak. A velcí ho mezi sebe rozhodně nepustí. Spíš bude odkoupen , což může být od počátku jeho business plán.
28. 11. 2025, 09:19 editováno autorem komentáře
Nedokážu si představit co je to za lidi, kteří kliknou na ten palec dolů pod článkem o zajímavém IT produktu, který vznikl v ČR... Závist? Zklamání z vlastního neúspěchu a závist?
takže jako Google zase i x měsícu po tom co si koupíme novou konvici ná AI bude povídat ....dneska bude hezky, doporučuji tohle oblečení a tuhle rychlovarnou konvici ?.... :o)
Tedy stejně toporné jako "personalizace" vyhledávačů dnes je Ai bude za příplatek.
Jako clovek patrici do generace zminene vyse. Je to jen obdoba zviditelnovani znacek v googlu predestilovana do AI. Jako obchodni/marketingova myslenka je to dobry napad. Jako technologicka nic noveho pod sluncem.
Co se tyce vyberu pomoci AI. No... ono je pak otazkou pokud chcete nejakou specifickou konvici a nemuzete najit vyrobek ktery sedi k te vasi doma. Bezny uzivatel ktery neni prodejce/nakupci domacich spotrebicu nesleduje aktivne trh. A k tomu vam pomuze AI/AI agenti.
AI ale nebude v teto roli nic jineho nez vyhledavac resp. AI ucelove zmanipulovana reklamnimi firmami.
Ale přesdstavovaná budoucnost je ta, že do mobilu řekneš, že se ti rozbila konvice.
A pak si už jen vyzvedneš balík.
Taková je představa budoucnosti.
Ale jak pravi klasik, kazde zbozi ma sveho kupce.
Trebaze nejsem sam tou cilovou skupinou. No a co? :-)