České domácnosti tradičně potvrzují, že nechají řešení končícího digitálního vysílání ve standardu DVB-T až na poslední chvíli. Data z průzkumu za třetí čtvrtletí ukazují, že se 25 % domácností využívajících pozemní digitální vysílání rozhodne, „až to bude nezbytné“. A dalších 18 % domácností deklarovalo, že vůbec nevědí, co budou dělat.
Z průzkumu Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací dále vyplynulo, že 2 % domácností nechtějí přejít na DVB-T2, ale pořídí si místo toho satelit, kabelovku nebo IPTV. 23 % domácností už vysílání v DVB-T2 sleduje, dalších 9 % má připravený televizor nebo set-top box. Desetina domácností uvedla, že si koupí nový televizor, 11 % investuje do set-top boxu.
Čeští diváci zpravidla netuší, co od DVB-T2 očekávat. 45 % buď neví, co jim přinese, anebo nemají žádná očekávání. Alespoň jedno očekávání dokázalo vyplnit 54 % domácností. Nejčastěji předpokládají vyšší kvalitu obrazu (30 %), širší nabídku stanic (24 %) a lepší stabilitu a sílu signálu (21 %). Výsledky průzkumu byly představeny na konferenci Innovation Day.