Nyní v září (2019) jsem zakoupila na Alze do svých společností čtyři ne zrovna levné mobilni telefony Huawei neboť v nabídce byly o 1.000 Kc levnejší než na DaTartu. Ukázalo se, že tři ze čtyř byly zakoupeny v jiné zemi EU a aktivovány záruky již o 4 měsíce dříve. Jeden z těchto mobilů byl blokovaný 6ti místným kódem původním vlastníkem, který ho zakoupil ve Francii. Reklamace - není jednoduchá a hlavně je časově náročná. Odeberou zboží bez vydání jakéhokoli potvrzení, že produkt je vrácen v pořádku, peníze na místě nevyplatí, neboť s hotovostí nedisponují. Dále s Vámi komunikují pouze elektronicky a peníze Vám dobropisují až za 14 dní. Vysvětlení ze strany Alzy, natož omluva, to nečekejte. Operátoři se netají skutečností, že zboží Alza přece nabízí poprvé a proto je z jejich strany všechno v pořádku i přesto, že zakoupila od zprostředkovatele aktivované mobily v jiném regionu. Pry to není jejich problém, Alza přece neklame, neboť to skutečně v tomto regionu prodavá poprvé a tedy není důvod to označovat jako zánovní. Pozor tedy na nákupy u ALZY, už to není to co bývalo.
Já jsem nad tím už dřív přemýšlel, jak by si mohla Alza ospravedlnit, navýšení ceny zboží o dopravu na pobočku, která de-facto nemá se zákazníkem co do činění.
Napadlo mě jediné, chtějí, aby jim ty auta a náklady na dopravu kompletně zaplatil zákazník a to ještě mimo vlastní cenu zboží a o víc tu podle mě nejde.
Jen si to spočítejte. 45Kč za každé zakoupené zboží. Dejme tomu, že na jeden závoz na prodejnu odvezou nějakých 100ks zboží, to máme 4500Kč. Takových závozů dělají asi 4 denně. to je asi 18000Kč, které na tom vydělají denně extra na zákaznících. Dejme tomu, že skutečné náklady na palivo, údržbu a mzdu řidiče za ten den vydají 3000Kč a to jsem ještě přehnal. Vydělají tedy na jednom autě za den 15000Kč!!! To je hezká suma. Za měsíc (30 dní) je to 450 000Kč!!! To znamená, že za nějakého půl roku, mají to auto zaplacené a náklady z vlastní kapsy nula a pak už jen generují velmi slušný zisk a my jim to platíme, ale ne ve formě tržby, od které by to měli odečítat, ale extra!!! A to si myslím, že je v porovnání s jinými prodejci, pěkné svinstvo...
V Alze jsem mel co se tyce reklamaci... naproste minimum.Bylo reseno az s obdivuhodnou rychlosti a jednoduse... taky proto jsem nakupoval v Alze. To se vsak zmenilo pri koupi NTB v hodnote 40tis. Vypadavajici napajeci konektor( vypadava jen se na nej krive podivam) neuznana reklamace... pry to nebrani normalnimu pouzivani.Alza pro mne skoncila.
Taky si musim postezovat ze to co je skladem.. uz tak skladem neni... proste jsem musel vzit neco jineho protoze hlaska kterou cloek dostane az v kosiku ze dnes po 1630 na prodejne... neznamena skladem.
Bohuzel v to chvili jsem se zurive otocil na pate a odjel do Mironetu, ktery jsem zjistil prestehovali...kua kua kua!
Stále a již dost dlouho nechápu, co vede tolik lidí k nákupům na Alze. Když jdu kolem liberecké výdejny, kterou přestěhovali do nepraktické Plazy (jak složité bude dostat větší spotřebič do podzemních parkovacích prostor), jsou tam vždycky obrovské fronty jak na úřadech práce.
V minulosti jsem nakupoval léta i na jistých e-shopech, kde jsem platil před. Najednou, zničehonic krachly. Nebyly to e-shopy, které mají na Heuréce 5 recenzí, ale vcelku významné, na názvy se bohužel již nepamatuji. Takže platby předem za mě určitě ne, blíží se (nebo již je) další krize a to se zas budeme divit, co všechno zkrachuje.
Alza odmítla spolupracovat s Heurékou, takže jejich ceny se v porovnávači neobjevují. Pokud jsem v nedávné minulosti něco hledal, pro klid duše jsem se mrknul i na Alzu. Zboží ne vždy měli skladem a hlavně bylo dražší. Je to o finanční gramotnosti - proč bych to měl kupovat na Alze podstatně dráž než někde jinde? Že to budu mít k převzetí o 4 hoďky dřív než jinde? Stačí si spočítat, porovnat, kolik mě bude stát zboží jinde, ať již s poštovným nebo bez. Když jsem v minulosti něco na Alze koupil a pak napsal ke zboží negativní recenzi, buď mi ji neschválil nebo ji smazali.
Pokud slyším v TV nebo v rádiu reklamu zeleného skřeta, ihned přelaďuji.
nemám nejmenší tušení zda jde či nejde o ovcoidnost, ale proč lidé nakupují v obchodě, který má větší část zboží o dost dražší než víceméně libovolná konkurence i s dopravou a to především proto, že z toho hradí reklamu pro to, aby lidé to zboží kupovali, tomu tedy opravdu nerozumím.
Logiku to má, Alza chce motivovat lidi k platbě předem. Co ale nechápu, je, proč je informace o té slevě tak dobře skrytá. Jak pak lidi namotivují k platbě předem, když jim nesdělí, že je to výhodnější?
a. Nějak to nedomysleli. Stát se to může, ale u tak velkého eshopu se mi tomu nechce věřit.
b. Důvod je ve skutečnosti někde jinde. Možná chtěli zdražit lidem, kteří to tolik neřeší, zatímco cenově trochu citlivější lidé si (snad) najdou cestu.
c. Nějaký experiment – třeba chtějí zjistit, jak moc lidé zareagují na takovou změnu sami – jestli si to najdou nebo někde přečtou, nebo jestli je jim potřeba něco takového nějak sdělit.
Variantě C nahrává trochu to, že na mobilním webu a v mobilní aplikaci jsem dostal jiné pořadí způsobu platby u osobního odběru. Na mobilním webu byla na prvním místě platba předem, v mobilní aplikaci byla na prvním místě platba na pobočce.
Zdůvodnění je z pohledu PR vážně na hlavu.
Kdyby člověk, který vyzvedává zboží na pobočce, zároveň do ruky dostal kupon v ceně tohoto poplatku, nikdo by nenadával. (Nebo kdyby třeba dostal stejně velkou slevu na další nákup = motivace k věrnosti).
Pak by cena za vyzvednutí na pobočce nebyl problém - i kdyby byla třeba 500Kč. Nevyzvedávači by byli biti, vyzvedávači by byli v pohodě - vsaďte se, že vyzvedávací morálka by se prudce zlepšíla:-)
Přijaté řešení sice problém řeší, ale nejspíš ho řešitel nedomyslel, protože pro nákupy levných věcí bude lepší využít konkurence. Ale co, jsou to jejich peníze a ona si s nimi může dělat, co uzná za vhodné.
Proč by to dělali ručně? Tohle může klidně třídit software, všechny objednávky na dobírku, s platbou při vyzvednutí, případně na fakturu placenou po dodání mohou ze skladu - pokud tam jsou - bez čekání na cokoli hned, ty s ostatní, s platbou předem, jsou pouze rezervovány a ze skladu odcházejí až potom, co se v systému spáruje objednávka se zaslanou platbou.
Příčinou zdržení při odeslání/vyzvednutí také někdy bývá skutečnost, že označení "skladem" v konkrétním e-shopu (u alzy se mi to tedy ještě nestalo) někdy znamená "myslíme si, že víme, kdo nám to rychle dodá."
Nadávám na ně kudy chodím, ale pořád tam nakupuju, protože mají slušně zvládnutý web, spolehlivost dodání se blíží 100%, můžu si být jistý, ža případná výměna či reklamace proběhne normálně, mají slušnou podporu, na účtu dohledám nákupy léta zpátky etc. Když jsem si mohl vybrat, jestli kompnenty koupím u pěti různých eshopů o 1500 levněji (šlo asi o 11000 celkem), a pak budu vychytávat dopravce, řešit termíny, protože nemají něco skladem, dohadovat se ukrajincema na podporách, čekat tři týdny, než dám všechno dohromady, tak to prostě objednám u Alzy, dovezou to najednou zítra, odpoledne počítač funguje.
Prosim nechodte do nasich marketu. Vase Obi, Globus, Lidl, Kaufland ... obtezujete a zahlcujete nase zamestnance. Kdyz prestanete chodit, muzeme jejich stavy zredukovati jeste vice, az nebudou konecne potreba vubec zadni a zbytecne velke a drahe budovy budeme konecne moci zbourat.
Zakaznici neplati predem z jasne definovanych pricin - prodejci lzou o dostupnosti zbozi skladem (a Alza neni zadnou vyjimkou). Pokud je zbozi skladem, mohu si jej jak jiste uznate vyzvednouti obratem, a rozhodne neakceptuji informaci (po zaplaceni) ze zbozi bude k dispozici za 3 dny. Nacez se vam klidne stane, ze za 3 dny zbozi stejne neni. Tudiz bych musel byt opravdu chovancem dr Chocholouska, abych predem naprosto kdekoli platil. Motivace prodejce dorucit zbozi radne a vcas je totiz po zaplaceni presne nulova.
"A zhonotte sam, co je levnejsi"
No ale tam treba uvážiť, že s vrátením je spojený určitý oser, ktorý pri prostom nevyzdvihnutí (t.j. zákazník po objednaní neurobí už NIČ) zákazník nemusí podstupovať. Napríklad, ja som v hej.sk vracal na druhý deň výrobník ľadu, lebo som si po vyskúšaní uvedomil, že takú blbinu vlastne nepotrebujem. Ale jednak som to musel doniesť na pobočku (aj keď ju mám blízko), a naviac vrátenie peňazí nebolo okamžité, ale poštovou poukážkou na adresu (sic!) po niekoľkých týždňoch...
Kladete si špatnou otázku (na kterou je evidentní odpověď). Měl byste se ptát, kolik procent zákazníků před touto změnou a kolik po ní
a) zaplatí předem a vyzvedne
b) zaplatí předem a nevyzvedne
c) nezaplatí předem a nevyzvedne
d) vyzvedne a zaplatí na místě
e) neobjedná vůbec
Alza se snaží přesunout zákazníky ze skupiny c) do skupiny a). Jde tedy především o analýzu nákupního chování zákazníků, o porozumění, jak uvažují, a správný odhad, jak na změnu zareagují.
Viz vyse, teoreticky jste povinen objednane zbozi odebrat, nebot jiz objednavkou jste uzavrel kupni smlouvu (a dodavatel je prozmenu povinen zbozi dodat, za sjednanou cenu, z cehoz se take leckdy snazi vykroutit).
Ovsem prakticky nasleduje 14 dnu, ve kterych muzete kdykoli zbozi vratit a prodejce prozmenu vam musi vratit celou uctovanou cenu. A zhonotte sam, co je levnejsi, nevyzvednuty produkt, nebo produkt vyzvednuty a vraceny (klidne obratem).
Vy netusite ze i ten kdo zaplati predem kline muze zbozi neodebrati - respektive muze jej vratit ve 14 dnech garantovanych zakonem ze? A co asi tak bude pro prodejce vyhodnejsi - ze dorazi, zbozi si vyzvedne, rozbali a obratem vrati, nebo ze proste vubec nedorazi a zustane jim zbozi nerozbalene? Penize musi vratit tak jako tak, navic takove operace stoji dalsi penize, takze je mnohem levnejsi kdyz si zakaznik nezaplacene zbozi proste nevyzvedne.
Tak si myslím ,že skutečný důvod je trošku jinde. Žádný eshop nemá tak masivní reklamu v televizi jako Alza. A pokud znáte cenu za sekundu reklamy,pak zjistíte,že to nejsou zanedbatelné položky. A nekdo to zaplatit musí,pokud má obchod udržet srovnatelné ceny s těmi eshopy, které to tak masivně nevyužívají. No a pan ředitel to poněkud nešťastně zdůvodnil.
Blahopřeju k výhodnému nákupu. Ale mohl jste namísto stavění se do role bojovníka proti poplatkům za vyzvednutí na prodejně (v řádech desetikorun) rovnou napsat, že jste si objednal jinde, protože jste dostal podstatně nižší cenu (v řádech tisíců).
I když většinu online nákupů řeším u Alzy, jako racionální člověk porovnávám ceny se srovnatelnou konkurencí a pokud je někde citelně nižší, nebojím se nakoupit tam. V mém případě například náplně do tiskárny a nebo pevné disky. Ale procentní rozdíl ceny zboží a nebo cenu za vyzvednutí neřeším, protože vím, že za to dostávám adekvátní protihodnotu = kvalitní službu.
Jo. Nemám problém se způsobem platby.
Mám problém s tím, že obchodník, který ten kšeft provozuje, aby vydělal, dává okatě najevo, že já, který mu nesu peníze, po kterých tak touží, jsem mu na obtíž. Blbý rypáky, blbý kecy, vstupný do obchodu, hodinový čekání na obsloužení, zatímco personál hulí před vchodem, ...
Chápu, že s osobním výdejem zboží má náklady, ale ty se řeší jinak. Ale jej jejich rozhodnutí, že raděj budou platit prodavačům příplatky za noční, víkendy a svátky, než by je tam měli ve dne a obsluhovali zákazníky, když je nápor.
Pokud je u vaší konkrétní objednávky rozdíl opravdu 4 tisíce Kč, tak samozřejmě chápu že jste zvolil jiného obchodníka.
Vždy je třeba se rozhodnout dle "cenový rozdíl x skladová dostupnost x solidnost obchodu x možnost dopravy", pro vás vyhrál někdo jiný než Alza - gratuluju k výhodnému nákupu, se kterým jste se nám všem pochlubil.
Pro mě je docela rozdíl, pokud vím, že reklamace a vratky jsou bezproblémové (plus nemusím bůhvíkam táhnout a posílat poštou), než když se obchodník handrkuje ve chvíli, kdy má dle zákona dojít ke vrácení peněz.
Viz. kdysi CZC (tipuju že už asi nepraktikují po změnách legislativy) a jejich legendární "Zboží opravitelné - z ekonomických důvodů řešeno výměnou" - to jen abyste nemohl nesouhlasit s výměnou a nechat si vrátit peníze - osobní zkušenost.
To má jako znamenat, že nikdo jiný než Alza nezvládne odstoupení od smlouvy (daný ze zákona), nedokáže vyřešit reklamaci (opět dáno zákonem)?
Pokud jde o sortiment, tam je to hodě relativní...
Já bych si spíš připadal jako hlupák, kdybych to, co jsem objednal, bral v Alze. Protože bych to sice měl o 2km blíž, ale zato bych místo 10k utratil 14k osolených o poplatek za vyzvednutí. A to se opravdu vyplatí.
V tomto má obchodník své legální možnosti dost omezené - pokud vím, teoreticky něco takového vymáhat lze, prakticky je to nereálné.
Holt každý obchodník tyhle nevyzvednuté objednávky řeší jinak - doteď jsem platil za doručení na pobočku 35 Kč, teď po slevě 15 Kč, osobně dvacku ušetřím.
Pokud je tohle pro někoho zásadní, zkrátka nakoupí jinde a všichni budou spokojení.
Víš, jak se pozná ovcoid?
1) Nepřemýšlí a vezme jakýkoliv nelogický vyvětlení.
2) Jde do hospody, kde si účtují za příchod pingla ke stolu dvacku a prsí se, že ušetřili 40 Kč (za dotaz co si dá a při placení) tím, že ke stolu jsou kolem baru a rovnou si tam objednají a zaplatí předem.
3) Je mu jedno, že v hospodě přes ulici si tak blbý poplatek nepočítají vůbec a ušetří ještě víc.
Soudě podle obratu Alzy je u nás ovcoidů plno.
Ale pro Alzu to očividně smysl má - svým způsobem "regulace" toho, aby si zákazníci neobjednávali věci v souhrné hodnotě destikorun a objednávky spíše sdružovali a samozřejmě rozprostření nákladů za provoz pobočky.
Jak jsem psal - tohle je plně konkurenční prostředí a je pouze na obchodníkovi, jaký model cen a poplatků za dopravu si zvolí.
Provoz pobočky nebo výdejny je režijní náklad firmy. Stejně tak převoz zboží mezi pobočkama. Chtít za to poplatek je stejný, jako kdyby se v autobuse skládali lidi na jízdenku pro řidiče nebo v Kauflandu účtovali přirážku za to, že se člověku někdo věnuje na kase. Sorry.
No a pokud to provozovna nezvládá, resp. nemají nastavený proces tak, aby to mohlo fungovat jako samoobsluha, nebo poddimenzují provozovnu (kapacitně, personálně,...), tak je to problém managementu. Nevidím důvod, proč trvat na tom, že takovýmu managementu přispěju na prémie.
Mě spíš vadí ti, co si pletou tyhle pobočky s klasickým kamenným krámem a vybírají s obchodníkem 10 minut pouzdro na iPhone. Ten je už samozřejmě nervózní, když vidí narůstající frontu, ale do háje zákazníka samozřejmě poslat nemůže.
Ten kdo platí kartou / reklamuje / vrací - tak používá pobočku logickým způsobem, holt se někdy sejde několik lidí s podobnou věcí navíc, no
Jo, taky jsem to tak pochopil.
Ještě by mohli účtovat kupujícím poplatek za to, že si zboží rozklikli v e-shopu, protože se najde plno těch, co si zboží v e-shopu prohlídnou a nekoupí... A dát slevu, pokud koupí na "první dobrou" a neobtěžují jejich server tím, že si prohlídnou víc variant.
V Praze se kartou platí samoobslužně u kiosku a pak se jde až vyzvednout, tam máte problém spíš v tomto...
Mimochodem právě v tomto směru pro mne ta změna ideální není, bylo pohodlnější přiložit bezkontaktní kartu ke kiosku, než vyplňovat 3D Secure :-(
Pokud bychom to měli jako popisujete v HK, tak bych asi obvykle platil předem už dříve a změnu hodnotil spíš kladně, jenže proti PHA to zas tak velký pokrok není...
Kdyby šlo zaplatit v Payboxu kartou, tak stejně frontě neutečete.
Ono stačí, když se před Vás dostanu s předem zaplacenou objednávkou já - než se mi podaří přepsat číslo objednávky a PIN, ta je za mnou stejná fronta, jako na platby kartou. Takže by to chtělo (alespoň v HK) i druhý Paybox - schopný plateb kartou a pro mne s klávesnicí místo té *** dotykové ***.
Podívejte, pokud někdo objednává s úmyslem, že si to nevyzvedne, pak to není normální chování a na takového člověka budou všechna opatření, která by byla v mezích zákona na ochranu spotřebitele, krátká. Ale pochybuji, že by to takoví lidé z hlediska celkového počtu nevyzvednutých objednávek hráli jakoukoliv výraznou roli.
Ano, "slušný kupující se zdravou mírou obezřetnosti" bude motivován hledat jinde. Když objednávám v neznámém obchodu, jsem také obezřetný (ale přesto třeba zboží s nižší cenou uhradím dopředu taky). Když nakupuji ve velkých eshopech typu Alza, Mall, CZC..., jedná se zcela o jinou situaci a - podle mého soudu - spíše než o "obezřetnost" jde o "zásadovost" ("nic jim dopředu nedám").
A to je normální způsob, jak to funguje. Spotřebitelé hlasují svými peněženkami. Pokud změny, které "zlá" Alza provedla, budou mít negativní dopad na její podnikání...
Není nic otravnějšího, než když člověk potřebuje vyřídit reklamaci, přijde na pobočku a tam stojí ve frontě 5 vocasů, co přišli zaplatit kartou. V Hradci Králové totiž máme Paybox jen pro zaplacené zásilky a hotovost a tak tam těch pět lidí po jednom diktují čísla objednávek, platí, dostávají doklad, což trvá fakt věčnost když se to porovná s placením na jedno kliknutí kartou online. Takže za mě palec nahoru, já to budu mít levnější a snad ubude front.
Btw: Ten Paybox na hotovost je taky někdy lahůdka. Jednou tam přijel borec v Porshe, hodil do Payboxu číslo objednávky a pak ho začal krmit 40k po tisícovkách.
Osobně bych nejradši přijel na pobočku, kliknul v appce, že jsem dorazil a prostě počkal. V Holešovicích to funguje, nechápu proč u nás v HK nemůže.
pokud si ho ma vplanu na 100% vyzvednout zaplati ho predem a ti co si neco objednali s tim ze si to mozna na 50% vyzvednou tuto moznost maji stale, akorat to pro ne bude drazsi pac si to tata skupina malokdy vyzvedla.... imho za platbu predem prisla SLEVA takze ti co si zbozi vyzvedavaji to maji levnejsi pri zaplaceni predem, mne to prijde FER. No taky mohli zdrazit VSECHNY odbery na pobocce i tem co plati predem (misto slevy) to by bylo mnohem nespravedlivejsi...
Taky se na to da ale divat z druhe strany.
A to sice ze ten kdo si to nevyzvedaval to delal s umyslem si to nevyzvednout (a nic tedy neplatit) a tento krok nic nevyresi. Naopak muze byt signalem pro dotycneho "tak oni na me chteli vyzrat, tak ja jim ukazu".
A jediny kdo to odnese je slusny kupujici, se zdravou mirou obezretnosti (neplati predem kdyz nevi jestli obchodnik zbozi vubec doda). Ten zaplati nesmyslnou castku navic... Tedy teoreticky. Hlavne ho to bude motivovat hledat jinde...
Ja to takhle mel treba s Mallem, kde sem ze zvyku kupoval krmiva a uz sem ani nehledal jinde. Pak chteli za to ze si k nim prijedu nalozit pytle krmiva penize navic. Tak sem se poohledl jinde a ejhle, dokonce sem zjistil ze to jde jeste levneji. Tak sem u nich nakupovat prestal.
K tomu zduvodneni... Vazne nechapete tu nelogicnost?
Ani bych se nedivil, kdyby je nekdo o to vic trollil. Jediny kdo neco zaplati je ten co si objedna na pobocku a vyzvedne... Kdyz si to nekdo jentak objedna a nevyzvedne, stejne ho to nic nestoji... Marne premyslim co je na tom kroku logickeho. To uz rovnou mohli napsat ze je to proto, ze minuly tyden bylo vedro... To by aspon nebylo tak protichudne :)
Ad negativita) Máte pravdu, namísto "čistě" měl jsem napsat "převážně".
Ad zdůvodnění) A co je na tom nelogického? Zdražení je pouze po platbu na místě - i selským rozumem člověk snadno dojde k tomu, že většina nevyzvednutí bude právě pro tuto variantu, protože člověk nic nezaplatil, nemá žádný závazek, nedojít si pro zboží ho nestojí ani čas ani peníze. Pro platbu předem jde o zlevnění.
Nepochybuju, že to má Alza podepřené statistikou, udělala si pečlivě finanční rozvahu a vzala i do úvahy, že to může odradit od nákupu zákazníky, kteří ze zásady odmítají platit zboží dopředu.
Já nic negativního zde ve zprávičce na Lupě nevidím. Negativní jsou až komentáře a vůbec se nedivím.
Alza jako firma si může nastavit jakou cenu chce, je to její věc. Stejně jako já si můžu nakoupit kde chci a zvolit
dopravu jakou chci.
Ale hlavní negace je na vlastní zdůvodnění proč.
Protože si X lidí nevyzvedává objednané zboží, tak zdražíme jeho vyzvednutí na pobočce. To jako vážně?
Uvedená změna je v médiích široce prezentována čistě jako negativní věc. Pro mě je však pozitivní - vyzvednutí na pobočce se mi zlevnilo o 20 korun. Alza má nejlepší logistiku na trhu, na uváděné termíny dodání je spolehnutí, a tak když objednávám položku "na objednání do 3 dnů", nehrozí, že budu čekat týdny - platím vždy rychlým převodem dopředu (kromě toho je to nejpohodlnější a urychluje to vlastní vyzvednutí).
Hm, koupil jsem toho na Alze a ještě dříve v Alzasoftu hodně. Vždy jsem zásilku jako registrovaný vyzvedl. To nejde v případě nevyzvednuté zásilky u registrovaných zapsat jako prohřešek do databáze a pak nějak opepřit? Určitě ano. Nechápu, kde vzal pan ředitel tu jistotu, že co zákazník to trouba a že bude jeho vysvětlené věřit.