Uvedená změna je v médiích široce prezentována čistě jako negativní věc. Pro mě je však pozitivní - vyzvednutí na pobočce se mi zlevnilo o 20 korun. Alza má nejlepší logistiku na trhu, na uváděné termíny dodání je spolehnutí, a tak když objednávám položku "na objednání do 3 dnů", nehrozí, že budu čekat týdny - platím vždy rychlým převodem dopředu (kromě toho je to nejpohodlnější a urychluje to vlastní vyzvednutí).
Já nic negativního zde ve zprávičce na Lupě nevidím. Negativní jsou až komentáře a vůbec se nedivím.
Alza jako firma si může nastavit jakou cenu chce, je to její věc. Stejně jako já si můžu nakoupit kde chci a zvolit
dopravu jakou chci.
Ale hlavní negace je na vlastní zdůvodnění proč.
Protože si X lidí nevyzvedává objednané zboží, tak zdražíme jeho vyzvednutí na pobočce. To jako vážně?
Ad negativita) Máte pravdu, namísto "čistě" měl jsem napsat "převážně".
Ad zdůvodnění) A co je na tom nelogického? Zdražení je pouze po platbu na místě - i selským rozumem člověk snadno dojde k tomu, že většina nevyzvednutí bude právě pro tuto variantu, protože člověk nic nezaplatil, nemá žádný závazek, nedojít si pro zboží ho nestojí ani čas ani peníze. Pro platbu předem jde o zlevnění.
Nepochybuju, že to má Alza podepřené statistikou, udělala si pečlivě finanční rozvahu a vzala i do úvahy, že to může odradit od nákupu zákazníky, kteří ze zásady odmítají platit zboží dopředu.
K tomu zduvodneni... Vazne nechapete tu nelogicnost?
Ani bych se nedivil, kdyby je nekdo o to vic trollil. Jediny kdo neco zaplati je ten co si objedna na pobocku a vyzvedne... Kdyz si to nekdo jentak objedna a nevyzvedne, stejne ho to nic nestoji... Marne premyslim co je na tom kroku logickeho. To uz rovnou mohli napsat ze je to proto, ze minuly tyden bylo vedro... To by aspon nebylo tak protichudne :)
Taky se na to da ale divat z druhe strany.
A to sice ze ten kdo si to nevyzvedaval to delal s umyslem si to nevyzvednout (a nic tedy neplatit) a tento krok nic nevyresi. Naopak muze byt signalem pro dotycneho "tak oni na me chteli vyzrat, tak ja jim ukazu".
A jediny kdo to odnese je slusny kupujici, se zdravou mirou obezretnosti (neplati predem kdyz nevi jestli obchodnik zbozi vubec doda). Ten zaplati nesmyslnou castku navic... Tedy teoreticky. Hlavne ho to bude motivovat hledat jinde...
Ja to takhle mel treba s Mallem, kde sem ze zvyku kupoval krmiva a uz sem ani nehledal jinde. Pak chteli za to ze si k nim prijedu nalozit pytle krmiva penize navic. Tak sem se poohledl jinde a ejhle, dokonce sem zjistil ze to jde jeste levneji. Tak sem u nich nakupovat prestal.
Podívejte, pokud někdo objednává s úmyslem, že si to nevyzvedne, pak to není normální chování a na takového člověka budou všechna opatření, která by byla v mezích zákona na ochranu spotřebitele, krátká. Ale pochybuji, že by to takoví lidé z hlediska celkového počtu nevyzvednutých objednávek hráli jakoukoliv výraznou roli.
Ano, "slušný kupující se zdravou mírou obezřetnosti" bude motivován hledat jinde. Když objednávám v neznámém obchodu, jsem také obezřetný (ale přesto třeba zboží s nižší cenou uhradím dopředu taky). Když nakupuji ve velkých eshopech typu Alza, Mall, CZC..., jedná se zcela o jinou situaci a - podle mého soudu - spíše než o "obezřetnost" jde o "zásadovost" ("nic jim dopředu nedám").
A to je normální způsob, jak to funguje. Spotřebitelé hlasují svými peněženkami. Pokud změny, které "zlá" Alza provedla, budou mít negativní dopad na její podnikání...
pokud si ho ma vplanu na 100% vyzvednout zaplati ho predem a ti co si neco objednali s tim ze si to mozna na 50% vyzvednou tuto moznost maji stale, akorat to pro ne bude drazsi pac si to tata skupina malokdy vyzvedla.... imho za platbu predem prisla SLEVA takze ti co si zbozi vyzvedavaji to maji levnejsi pri zaplaceni predem, mne to prijde FER. No taky mohli zdrazit VSECHNY odbery na pobocce i tem co plati predem (misto slevy) to by bylo mnohem nespravedlivejsi...
Vy netusite ze i ten kdo zaplati predem kline muze zbozi neodebrati - respektive muze jej vratit ve 14 dnech garantovanych zakonem ze? A co asi tak bude pro prodejce vyhodnejsi - ze dorazi, zbozi si vyzvedne, rozbali a obratem vrati, nebo ze proste vubec nedorazi a zustane jim zbozi nerozbalene? Penize musi vratit tak jako tak, navic takove operace stoji dalsi penize, takze je mnohem levnejsi kdyz si zakaznik nezaplacene zbozi proste nevyzvedne.
Kladete si špatnou otázku (na kterou je evidentní odpověď). Měl byste se ptát, kolik procent zákazníků před touto změnou a kolik po ní
a) zaplatí předem a vyzvedne
b) zaplatí předem a nevyzvedne
c) nezaplatí předem a nevyzvedne
d) vyzvedne a zaplatí na místě
e) neobjedná vůbec
Alza se snaží přesunout zákazníky ze skupiny c) do skupiny a). Jde tedy především o analýzu nákupního chování zákazníků, o porozumění, jak uvažují, a správný odhad, jak na změnu zareagují.
Zakaznici neplati predem z jasne definovanych pricin - prodejci lzou o dostupnosti zbozi skladem (a Alza neni zadnou vyjimkou). Pokud je zbozi skladem, mohu si jej jak jiste uznate vyzvednouti obratem, a rozhodne neakceptuji informaci (po zaplaceni) ze zbozi bude k dispozici za 3 dny. Nacez se vam klidne stane, ze za 3 dny zbozi stejne neni. Tudiz bych musel byt opravdu chovancem dr Chocholouska, abych predem naprosto kdekoli platil. Motivace prodejce dorucit zbozi radne a vcas je totiz po zaplaceni presne nulova.
Proč by to dělali ručně? Tohle může klidně třídit software, všechny objednávky na dobírku, s platbou při vyzvednutí, případně na fakturu placenou po dodání mohou ze skladu - pokud tam jsou - bez čekání na cokoli hned, ty s ostatní, s platbou předem, jsou pouze rezervovány a ze skladu odcházejí až potom, co se v systému spáruje objednávka se zaslanou platbou.
Příčinou zdržení při odeslání/vyzvednutí také někdy bývá skutečnost, že označení "skladem" v konkrétním e-shopu (u alzy se mi to tedy ještě nestalo) někdy znamená "myslíme si, že víme, kdo nám to rychle dodá."
Víš, jak se pozná ovcoid?
1) Nepřemýšlí a vezme jakýkoliv nelogický vyvětlení.
2) Jde do hospody, kde si účtují za příchod pingla ke stolu dvacku a prsí se, že ušetřili 40 Kč (za dotaz co si dá a při placení) tím, že ke stolu jsou kolem baru a rovnou si tam objednají a zaplatí předem.
3) Je mu jedno, že v hospodě přes ulici si tak blbý poplatek nepočítají vůbec a ušetří ještě víc.
Soudě podle obratu Alzy je u nás ovcoidů plno.
nemám nejmenší tušení zda jde či nejde o ovcoidnost, ale proč lidé nakupují v obchodě, který má větší část zboží o dost dražší než víceméně libovolná konkurence i s dopravou a to především proto, že z toho hradí reklamu pro to, aby lidé to zboží kupovali, tomu tedy opravdu nerozumím.