Jo, taky jsem to tak pochopil.
Ještě by mohli účtovat kupujícím poplatek za to, že si zboží rozklikli v e-shopu, protože se najde plno těch, co si zboží v e-shopu prohlídnou a nekoupí... A dát slevu, pokud koupí na "první dobrou" a neobtěžují jejich server tím, že si prohlídnou víc variant.
V tomto má obchodník své legální možnosti dost omezené - pokud vím, teoreticky něco takového vymáhat lze, prakticky je to nereálné.
Holt každý obchodník tyhle nevyzvednuté objednávky řeší jinak - doteď jsem platil za doručení na pobočku 35 Kč, teď po slevě 15 Kč, osobně dvacku ušetřím.
Pokud je tohle pro někoho zásadní, zkrátka nakoupí jinde a všichni budou spokojení.
Viz vyse, teoreticky jste povinen objednane zbozi odebrat, nebot jiz objednavkou jste uzavrel kupni smlouvu (a dodavatel je prozmenu povinen zbozi dodat, za sjednanou cenu, z cehoz se take leckdy snazi vykroutit).
Ovsem prakticky nasleduje 14 dnu, ve kterych muzete kdykoli zbozi vratit a prodejce prozmenu vam musi vratit celou uctovanou cenu. A zhonotte sam, co je levnejsi, nevyzvednuty produkt, nebo produkt vyzvednuty a vraceny (klidne obratem).
"A zhonotte sam, co je levnejsi"
No ale tam treba uvážiť, že s vrátením je spojený určitý oser, ktorý pri prostom nevyzdvihnutí (t.j. zákazník po objednaní neurobí už NIČ) zákazník nemusí podstupovať. Napríklad, ja som v hej.sk vracal na druhý deň výrobník ľadu, lebo som si po vyskúšaní uvedomil, že takú blbinu vlastne nepotrebujem. Ale jednak som to musel doniesť na pobočku (aj keď ju mám blízko), a naviac vrátenie peňazí nebolo okamžité, ale poštovou poukážkou na adresu (sic!) po niekoľkých týždňoch...