Provoz pobočky nebo výdejny je režijní náklad firmy. Stejně tak převoz zboží mezi pobočkama. Chtít za to poplatek je stejný, jako kdyby se v autobuse skládali lidi na jízdenku pro řidiče nebo v Kauflandu účtovali přirážku za to, že se člověku někdo věnuje na kase. Sorry.
No a pokud to provozovna nezvládá, resp. nemají nastavený proces tak, aby to mohlo fungovat jako samoobsluha, nebo poddimenzují provozovnu (kapacitně, personálně,...), tak je to problém managementu. Nevidím důvod, proč trvat na tom, že takovýmu managementu přispěju na prémie.
Mě spíš vadí ti, co si pletou tyhle pobočky s klasickým kamenným krámem a vybírají s obchodníkem 10 minut pouzdro na iPhone. Ten je už samozřejmě nervózní, když vidí narůstající frontu, ale do háje zákazníka samozřejmě poslat nemůže.
Ten kdo platí kartou / reklamuje / vrací - tak používá pobočku logickým způsobem, holt se někdy sejde několik lidí s podobnou věcí navíc, no
Kdyby šlo zaplatit v Payboxu kartou, tak stejně frontě neutečete.
Ono stačí, když se před Vás dostanu s předem zaplacenou objednávkou já - než se mi podaří přepsat číslo objednávky a PIN, ta je za mnou stejná fronta, jako na platby kartou. Takže by to chtělo (alespoň v HK) i druhý Paybox - schopný plateb kartou a pro mne s klávesnicí místo té *** dotykové ***.
V Praze se kartou platí samoobslužně u kiosku a pak se jde až vyzvednout, tam máte problém spíš v tomto...
Mimochodem právě v tomto směru pro mne ta změna ideální není, bylo pohodlnější přiložit bezkontaktní kartu ke kiosku, než vyplňovat 3D Secure :-(
Pokud bychom to měli jako popisujete v HK, tak bych asi obvykle platil předem už dříve a změnu hodnotil spíš kladně, jenže proti PHA to zas tak velký pokrok není...
Ale pro Alzu to očividně smysl má - svým způsobem "regulace" toho, aby si zákazníci neobjednávali věci v souhrné hodnotě destikorun a objednávky spíše sdružovali a samozřejmě rozprostření nákladů za provoz pobočky.
Jak jsem psal - tohle je plně konkurenční prostředí a je pouze na obchodníkovi, jaký model cen a poplatků za dopravu si zvolí.
Není nic otravnějšího, než když člověk potřebuje vyřídit reklamaci, přijde na pobočku a tam stojí ve frontě 5 vocasů, co přišli zaplatit kartou. V Hradci Králové totiž máme Paybox jen pro zaplacené zásilky a hotovost a tak tam těch pět lidí po jednom diktují čísla objednávek, platí, dostávají doklad, což trvá fakt věčnost když se to porovná s placením na jedno kliknutí kartou online. Takže za mě palec nahoru, já to budu mít levnější a snad ubude front.
Btw: Ten Paybox na hotovost je taky někdy lahůdka. Jednou tam přijel borec v Porshe, hodil do Payboxu číslo objednávky a pak ho začal krmit 40k po tisícovkách.
Osobně bych nejradši přijel na pobočku, kliknul v appce, že jsem dorazil a prostě počkal. V Holešovicích to funguje, nechápu proč u nás v HK nemůže.
Prosim nechodte do nasich marketu. Vase Obi, Globus, Lidl, Kaufland ... obtezujete a zahlcujete nase zamestnance. Kdyz prestanete chodit, muzeme jejich stavy zredukovati jeste vice, az nebudou konecne potreba vubec zadni a zbytecne velke a drahe budovy budeme konecne moci zbourat.