
Zvýšení počtu objednávek meziročně o 27 % na necelých 18 milionů, počet unikátních zákazníků poprvé přes 5 milionů (konkrétně 5,25 milionu) a předběžné neauditované tržby vyšší o 20 % (téměř 45 miliard Kč). Český e-shop Alza.cz zveřejnil hospodářské výsledky za rok 2021.
V ČR Alza loni meziročně vyrostla o 18 % a na Slovensku o 23 %. Dařilo se jí i v cizině, v Německu hlásí růst o 206 %, v Rakousku a v Maďarsku shodně o 28 % a celkově v EU o 36 %.
E-shop si pochvaluje prodeje zboží svých privátních značek, které loni přinesly tržby přes 1 miliardu Kč (2,9 milionů prodaných kusů). Z pohledu obratu jsou největší AlzaPC, AlzaPower a AlzaErgo. „V letošním roce plánujeme uvedení dalších dvou privátních značek, možná tří“ potvrdil místopředseda představenstva Petr Bena. Nebudou podle něj ze segmentu IT ani elektro.
Alza loni zvýšila počet svých výdejních AlzaBoxů z 800 na 1760. Míří do nich stále větší procento objednávek, potvrdil e-shop. V roce 2021 šlo o 31 % nákupů, nejčastěji šlo o bezdrátová sluchátka, datové kabely, chytré hodinky, jednorázové baterie, knihy, kryty na mobily či LEGO.
Obchod v loňském roce spustil také své markteplace. V současné době na něm své zboží prodává přes tisíc prodejců, kteří za loňský rok prodali asi milion produktů. Nejčastěji se prodává zboží ze segmentů auto-moto, notebooky nebo knihy.