Hlavní navigace

Alza loni utržila skoro 45 miliard Kč, počet zákazníků se poprvé vyhoupl přes 5 milionů

16. 2. 2022

Sdílet

Alza.cz - e-shop - výdej Autor: Alza.cz

Zvýšení počtu objednávek meziročně o 27 % na necelých 18 milionů, počet unikátních zákazníků poprvé přes 5 milionů (konkrétně 5,25 milionu) a předběžné neauditované tržby vyšší o 20 % (téměř 45 miliard Kč). Český e-shop Alza.cz zveřejnil hospodářské výsledky za rok 2021.


Autor: Alza.cz

V ČR Alza loni meziročně vyrostla o 18 % a na Slovensku o 23 %. Dařilo se jí i v cizině, v Německu hlásí růst o 206 %, v Rakousku a v Maďarsku shodně o 28 % a celkově v EU o 36 %.

E-shop si pochvaluje prodeje zboží svých privátních značek, které loni přinesly tržby přes 1 miliardu Kč (2,9 milionů prodaných kusů). Z pohledu obratu jsou největší AlzaPC, AlzaPower a AlzaErgo. „V letošním roce plánujeme uvedení dalších dvou privátních značek, možná tří“ potvrdil místopředseda představenstva Petr Bena. Nebudou podle něj ze segmentu IT ani elektro. 

Alza loni zvýšila počet svých výdejních AlzaBoxů z 800 na 1760. Míří do nich stále větší procento objednávek, potvrdil e-shop. V roce 2021 šlo o 31 % nákupů, nejčastěji šlo o bezdrátová sluchátka, datové kabely, chytré hodinky, jednorázové baterie, knihy, kryty na mobily či LEGO.

Obchod v loňském roce spustil také své markteplace. V současné době na něm své zboží prodává přes tisíc prodejců, kteří za loňský rok prodali asi milion produktů. Nejčastěji se prodává zboží ze segmentů auto-moto, notebooky nebo knihy.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).