Hlavní navigace

Alza zvedne počet výdejních AlzaBoxů, bude jich přes 600

Sdílet

Karel Wolf 24. 7. 2020

Na konci loňského roku disponovala Alza 200 vlastních výdejních schránek, tzv. AlzaBoxů, ke dnešku se jich nalézá po republice 205. Nyní chce největší český e-shop jejich počet do začátku roku 2021 zvednout na 600. Jejich vytíženost totiž během koronavirové situace vzrostla o 130 %.

Vedle České republiky přidá eshop také 300 boxů na Slovensku (například v Banské Bystrici, Žilině a Myjavě) a 100 v Maďarsku. Výdejní boxy Alza během léta zatím umístila v Teplicích, Domažlicích, Litvínově, v Hronově nebo Prostějově.

„Od března do června 2020 se vytíženost schránek zvedla v průměru o více než 130 % ve srovnání s loňskem a za celé období takto firma doručila stovky tisíc zásilek. AlzaBoxy jsou ideální řešení pro bezkontaktní, a tím pádem bezpečný výdej objednávek – vyzvednutí zásilky trvá zpravidla jen několik vteřin a s každým závozem navíc boxy dezinfikujeme. Právě možnost bezkontaktního výdeje nás utvrdila v rozhodnutí instalovat nové schránky a přiblížit se zákazníkům v dalších městech. Chceme být připravení jak na hlavní sezonu, tak na případnou druhou vlnu pandemie,“ prohlašuje ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík.

Eshop má v plánu zprovoznit 120–150 AlzaBoxů každý měsíc a pracuje také na novém obchodním modelu, kdy bude možné provozovat boxy na bázi franšízy. Ten by mohl začít fungovat od druhé poloviny letošního roku. Nejvytíženější boxy se ke dnešku nacházejí v Praze, středních Čechách, Ostravě a Bratislavě, každý denně vydá v průměru 50 zásilek.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 7. 2020 16:27

    Martin

    Bohužel Alze v posledních měsících brutálně klesla spolehlivost a především, stále nefunguje řešení problémů. Dříve aspoň zásilky spolehlivě přišly a člověk se smířil s tím, že když byl s jednou z 20 problém, tak strávil hodinu na lince, kde si ho přehazovali jako horký brambor. Jenže teď, když je problém častěji než každá druhá objednávka, tohle fakt už absolvovat nehodlám. Ale má to pozitiva. Objevil jsem Czc.cz a zjistil, že existují infolinky, kam se člověk hned dovolá a kde mají fakt snahu individuálně věci řešit. Takže všechno zlé je k něčemu dobré.

  • 25. 7. 2020 13:27

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Roky a roky jsem prehlizel styl komunikace Alzy za to, ze mela vymakanou logistku. D+1 i k nam do diry. Spica a ostatne to bylo neco, co tu jini nemeli a na tom vyrostli.

    cca pred rokem a pul zacaly zmeny, na venek ve prospech spotrebitelu, realne zaclo katovani nakladu a tvrda matematika na cem se da pri cene dopravy co uctuje nejvice trhnou..

    takze zrusili pulku doprav k nam a zavedeli jen to "nejvyhodnejsi" z D+1 jsme tak na D+2-3 nekdy i 4. V jinych mistech dopravy udelali tak, ze sip roste nejde vybrat rozumneho kuryra a vozi to nejaka ta taxi sluzba, jenze ti nejsou staveni na to, ze dorucuji zasilky, takze ty neumi prines treba na recepci firem a kdyz uz jo, striktne vyzaduji PINy apod. takze se zasilky nekdy nedorusi, protoze proste do prace to nejde a ke mne domu je to dlouho.

    Takze svete div se, zacal jsem nakupovat tam, kde bych si to nikdy predtim neumel predstavit. Samo alzu vyuzivam porad, ale z pomeru 100 % u Alzy jsem tak na 50-60%.

    Ja verim, ze to Alzu nepolozi, a verim, ze to maji propocitane velmi dobre, co je vyjde nejlip, ale ze stavu tolerance komunikace + toho, ze jsou casto drazsi, jsem proste presel do stavu, ze uz to resim a verim, ze takovych lidi bude vice, ale porad budou i tak nejvetsi.

    A ten zbytek nema smysl resit. Zakaznicka podpora v podstate neni. To tam proste cekat nejde.

  • 25. 7. 2020 14:12

    Martin

    Jsem docela rád, že nejsem jediný, kdo má dojem, že služby Alzy jdou poslední měsíce do háje. Také jsem býval ve stavu "100 % nákupů u Alzy", teď je to "cokoliv, co mají a doručí hned, tak Czc.cz" a co nemají, tak na Mallu nebo v nouzi jinde. Zrovna dneska jsem Mall využil, objednáno ráno okolo desáté, teď před druhou doručeno. Prima služba. U Alzy bych dle zkušeností z posledních objednávek čekal tak do úterka do středy a to i při objednání dovozu Messengerem do 90 minut.

  • 25. 7. 2020 19:27

    Michal Kubeček

    Jsem docela rád, že nejsem jediný, kdo má dojem, že služby Alzy jdou poslední měsíce do háje.

    "Poslední měsíce" je problém se všemi e-shopy a doručovacími službami. Co se mne týká, u Alzy těch problémů bylo nejméně; z deseti objednávek, které jsem u nich udělal od začátku koronavirových opatření, jsem narazil na jediný problém, kdy se ztratila jedna položka (SD karta). Pak tedy ještě mám vyhlédnutou webkameru, u které se postupně z "očekáváme květen 2020" propracovali (zatím) k "očekáváme srpen 2020" - jenže tu prostě nemají nikde, dokonce ani u výrobce. Oproti tomu jsem udělal naprosto tragickou zkušenost s Mallem a co předvedla Česká pošta při doručení zásilky z Německa, to se jen obtížně popisuje bez neslušných výrazů. Takže ty zkušenosti jsou asi silně individuální.

  • 24. 7. 2020 23:16

    bez přezdívky

    Podle mě chytry tah. Hlavne ještě větši tlak na drobne elektrokramky na malych městech. Bude zajimave sledovat jestli to udrži při životě a bude to levnějši než baliky v potravinach.