Hlavní navigace

Aspoň jednou nakoupila přes mobil polovina zákazníků českých e-shopů, říká APEK

Sdílet

David Slížek

Počet objednávek z mobilních zařízení v českých e-shopech roste. Vyplývá to alespoň z průzkumu, který si zadala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

„Alespoň jeden nákup pomocí smartphonu či tabletu provedlo 50 % respondentů. To je o 8 % víc než v roce 2017,“ komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Nejčastěji na mobilních zařízeních nakupují mladí. Ve věkové kategorii 15–24 let využilo chytrý telefon či tablet k objednávce zboží 74 % respondentů. Naopak mezi staršími 55 let má zkušenost s takovým způsobem nákupu pouze 21 % zákazníků e-shopů, dodává APEK.

Čeští uživatelé mobily stále často používají k tomu, aby si zboží vybrali nebo přímo v kamenném obchodě porovnali ceny s konkurencí. „U nás jsou mobily často používány spíše ke sběru či srovnání informací, samotné nákupy pak stále dominantně provádíme na počítači či notebooku,“ dodává Vetyška s tím, že aspoň občas ceny v obchodě srovnává 39 % respondentů.