Avast po spojování s AVG, vlně propouštění a čerstvém odkupu vývojářů aplikace CCleaner dál pokračuje v expanzi. Nově otevřel pobočku v japonském Tokiu, což je pro českou firmu jeden z těch slabších trhů. Kancelář povede Minoru Takahashi, který dříve působil třeba v Dellu.
„Momentálně máme v Japonsku jen 4,7 milionu uživatelů. Zejména proto, že jsme se dosud plně nesoustředili na specifika lokálního trhu,“ říká ředitel Avastu Vincent Steckler. Avast má jinak 440 milionů uživatelů. Firma tak v Japonsku svoji strategii přizpůsobí, prodávat chce bezpečnostní software na PC i mobily.
„Dva z pěti japonských uživatelů dávají přednost koupi PC v kamenném obchodě oproti internetovému. Firma proto plánuje nabízet produktové balíčky místním maloobchodníkům. V Japonsku vlastní chytrý telefon 72 procent obyvatel, z nichž většina má iPhone. Avast se proto zaměří na bezpečnostní produkty pro iOS i Android. Stejně tak bude pro Japonsko relevantní zabezpečení chytrých domácností a IoT zařízení. V nedávném průzkumu jsme zjistili, že 17,4 procenta tamních chytrých zařízení v domácnostech je zranitelných vůči kyberútokům a 11,3 procenta Wi-Fi připojení v zemi probíhá bez zabezpečení heslem,“ popisuje společnost.
Avast má vývoj v Praze a Brně a pobočky má v dalších 14 zemích včetně Spojených států, Německa, Velké Británie, Ruska či Izraele.