Hlavní navigace

Avast prodává údaje o uživatelích, nakupují je i Google či Pepsi, píše Vice a PCMag

Sdílet

Jan Sedlák 27. 1. 2020

Česká kyberbezpečnostní společnost Avast prodává údaje o chování svých uživatelů na internetu. V nově zveřejněném článku to tvrdí Vice/Motherboard a PCMag. Weby analyzovaly dostupné údaje nebo interní dokumenty, v komunitě už ostatně delší dobu nejde o nic tajného. Avast má přes 435 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Avast jako takový dodává posbíraná data své společnosti Jumpshot. Nejde o osobní informace jako jsou jména, jinak se ale prodávají informace o GPS poloze, historie vyhledávání či údaje o tom, že někdo navštěvuje pornografické stránky. Mezi nakupující patří Google, Microsoft, Pepsi, Yelp, Trip Advisor, McKinsey & Company a další podniky.

„Toto se dělá jen kvůli pěti procentům z celkových tržeb, i když má Avast běžně 70procentní marži na jeho hlavním byznysu,“ uvedl například Petr Dvořák, který byl spoluzakladatelem firmy Inmite, jíž Avast koupil.

Avast koupil kalifornský startup Jumpshot v roce 2013. Jeho bezpečnostní nástroj integroval a později stejnou značku použil na název pro technologii zaměřenou na webovou a další analytiku. Avast v létě loňského roku prodal 35procentní podíl v Jumpshotu britské firmě Ascential za 60,76 milionu dolarů. Firma tehdy dosáhla na roční tržby 12,5 milionu dolarů a ztrátu 4,6 milionu dolarů.

Avast měl kvůli sledování uživatelů problémy i nedávno, když Mozilla a Opera stáhly jeho doplňky webových prohlížečů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2020 22:07

    Kamil Zmeškal

    Už při poslechu podcastu jsem se v čase 13:45-14:20 trochu usmíval, v této aktualitě to sedí. To nevymyslíš :-)
    https://youtu.be/KaDricnxRZc?t=825

    27. 1. 2020, 22:09 editováno autorem komentáře

  • 28. 1. 2020 10:44

    Martin P.

    Hádám že takový ....diváci Barandova, voliči Pinokia a domácí uživatele Core2Duo s expéčkama a řidiči kvalitní a prověřené Fabie po sedmém majiteli ... budou pro Pepsi a PC mag zásadní.

    Tak teď bez ironie .Pokud někdo má pocit , že to porušuje GDPR může kontaktovat právníky a zajisté na nějakém soudním sporu vydělají majlant.
    Hádám že ale vztáhnout na český trh a české občany to cílí někam kde můžeme pochybovat často o základním vzdělání natož o tom že ví na to odsouhlasili byť to bylo česky. A bohužel to že mají volební právo , absolvovali ZŠ není zárukou že ...ono to samo... to sme nepochopili... ... to tam určitě nepsali... A freemium platební model dotovaný prodejem reklamy nebo dat pro reklamu je jediný na co se oni zmohou.

    Myslím tak že než příkladem jak je Avast špatný. To ukáže spíše na jak špatnou, nevzdělanou a z pohledu IT "chudou" skupinu zákazníků cílí.

  • 29. 1. 2020 12:07

    Jiří Klejna (neregistrovaný) 85.132.178.---

    na právníky nemám peníze, jinak hláškou přes celý displej "pojďme si společně znovu nainstalovat apk Nanákupy(čsob)" mě opravdu dostali. Takovou péči si nezasloužím - od té doby avast nepoužívám. Stejně tak jsem už četl statistky na základě průzkumu avastem. Ať už si o tom myslí kdokoliv cokoliv. Avastu se uctivě vyhnu.
    https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer jak vytěžuje váš disk a HW

  • 29. 1. 2020 11:35

    Jiří Klejna (neregistrovaný) 85.132.178.---

    avast je odpad-jen vytěžuje HW PC nebo telefonu. Maximálně na sebe upozorní poplašnou zprávou. Např apk Na nákupy(čsob) je zavirovaná-neinstalovat. Za 3 dny, pojďme si apk Na nákupy nainstalovat společně znovu-no a to byla poslední akce avastu u mne(telefon, PC). Tímto společnosti avast ještě jednou děkuji za jejich služby a péči. Děkuji ale už nikdy.