
Čtyři rozšíření od české kyberbezpečnostní společnosti Avast byly nedávno staženy ze strany Mozilly a Firefoxu a s podobným krokem přišla i Opera. Podle některých Avast vyvíjí spyware a množí se debaty o tom, zda firma nakládá se získanými daty eticky a jak moc na nich vydělává.
Avast k aktuálnímu vývoji zaslal Lupě poslední vyjádření:
Bezpečnost a soukromí našich uživatelů jsou pro Avast absolutní prioritou, a proto máme funkční a komplexní proces na ochranu jejich dat. V posledních dnech se objevily zprávy o tom, že prodáváme osobní údaje třetím stranám, což není pravda.
Aby naše rozšíření prohlížeče mohla plnit svou úlohu, tedy detekovat a blokovat hrozby, potřebujeme, aby bylo možné shromažďovat informace o adresách URL. Tímto způsobem fungují naše ale i další antivirová řešení na trhu. Pro tuto činnost ale nepotřebujeme žádné osobní údaje. Abychom chránili soukromí našich uživatelů, jsou data, která shromažďujeme, zbavena všech osobně identifikovatelných informací (PII), což znamená, že jsou uloženy v neidentifikovatelném formátu.
Tato agregovaná statistická data také sdílíme s naší vlastní marketingovou analytickou společností, Jumpshot (zde Avast vlastní 65 procent – poznámka), a v tomto jsme byli k našim zákazníkům transparentní od chvíle jejího startu: https://blog.avast.com/2015/05/29/avast-data-drives-new-analytics-engine/.
Vnímáme obavy veřejnosti a také věříme v přijímání nových postupů v případě potřeby, a proto pracujeme na přijetí změn v našich rozšířeních v souladu s novými zásadami ochrany osobních údajů společnosti Mozilla.
V Avastu se snažíme shromažďovat pouze data nezbytná pro poskytování našich služeb. Pracujeme v souladu s GDPR a s dalšími osvědčenými postupy v našem oboru, které jsou popsány v našich Zásadách ochrany osobních údajů. Máme také Portál ochrany osobních údajů, na kterém se mohou naši zákazníci přihlásit a ověřit, jaké osobní údaje o nich máme.
Vedení Avastu pak další informace popisuje v článku na webu Forbes.com.