Odpovídáte na názor k článku Balíky domů ještě mají smysl, věří GLS a DoDo. Firmy se spojily, aby objednávky z e-shopů doručovaly v jasném časovém okně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
zásilkovna už klávesnici dneska k boxům vracím, co vím, tak snad jsou už na 95 % boxů, které mají klávesnici.
Tohle je trochu problém celého trhu, ona neexistuje jednotná platforma, kde by šlo ověřovat zaplněnost a dostupnost boxů, každý si to řeší jinak a po svém.
Zásilkovna uzavírá prodejny a boxy až přes svoji infolinku, kdy se dozví, že je plný. Uzavření je vždy na nějaký čas, pak se sám otevře a zase znovu. Mezitím nemusí uspět spousty pokusů o doručení. Řidiči zásilkovny mají kpi na doručení v nějakém perimetru, nikoliv na přesné místo.
Alza ukazuje box jako dostupný, ikdyž teď je plný a pracuje s nějakou běžnou fluktuací, kdy čeká, že se nějaké zásilky vyzvednou. Má nad tím poměrně komplexní (nikoliv přesný) predikční systém. Ne všechna data pak poskytuje externím subjektům.
PPL s nějakým sledování obsazenosti zatím bojuje a vyvíjí, má nějaký systém, ale má velmi spožděná, nepřesná a chybná data. Pak se to dozví až řidič na místě.
A to ještě ani nejsme u toho, že zásilky jsou různě velké a ty informace o obsazenosti ne vždy správně pracují s velikostí a dostupností takových schránek.
Teď všechny komunikace jsou P2P a neexistuje nějaká společná strategie. Mám všude svoje špehy a s některými částmi jsem pomáhal.