Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Balíky domů ještě mají smysl, věří GLS a DoDo. Firmy se spojily, aby objednávky z e-shopů doručovaly v jasném časovém okně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 26. 11. 2025 13:34

    Vindis

    U Rohlíku to funguje perfektně. O tom žádná. Ale hoši zapomínáte na jeden zásadní fakt. Rohlík to má kompletně pod sebou. Nejen rozvážku, ale i objednávku. Proto si může dovolit časové sloty a vše kolem, protože je má plně pod kontrolou. Při objednávce má plný přehled o místě a volných slotech, tak je nabídne a po potvrzení se slot zarezervuje. Pokud by byl slot plný, tak se nenabídne. A to ani po potvrzení. Takto to má pod kontrolou a kurýři pevně danou trasu a počet objednávek.

    U balíkových firem toto není možné, respektive hodně složité. Zásadní problém je právě samotná objednávka, kterou oni nemají pod kontrolou. A to ani sám zákazník. U mnoha eshopu není jasná expedice. Tak nelze mít přesný přehled, kdy se objednávka dostane k dopravci. Tudíž ani možnost si sám zvolit odpovídající časový slot, když nevím, zda se bude doručovat zítra nebo pozítří nebo za týden.

    Samozřejmě by to šlo zařídit. Když lze vybrat box/výdejnu i s jeho stavem, tak by šlo vybrat i datum a slot pro doručení. Jenže toto není dokonalé. Jak už jsou trable s doručováním do boxu (plný box), tak i zde budou trable (plný slot). Zákazník si vybere datum a čas ještě před potvrzením. Takže není jistota, že slot bude pak skutečně zamluvený. Někdo jiný z jiného eshopu udělá to samé a na potvoru bude slot jen pro jednoho. Tak teď co? A co pak, když eshop se zpozdí a nelze tak sjednaný slot splnit? Dané sloty nejsou nafukovací, tak je nelze jen tak zvolit. Je tu i varianta, že si slot zvolí zákazník před samotným doručením. Jenže i to nebude moc dobře fungovat. Jednak zákazník nemusí vědět, kdy se bude doručovat. Notifikace od dopravců chodí klidně i pozdě večer. A jednak by musel zákazník rychle jednat. Dopravce nebude čekat, až se zákazník ozve o dvě hodiny později s tím, že to chce mít u sebe za hodinu.

    A jak jsem psal výše. U balíků je počet mnohonásobně větší než u Rohlíků. K tomu by museli i přizpůsobit procesy i náklady. Nevím, zda by Rohlík aktuálně zvládl desetinásobek toho, co dnes. Tím spíše, kolik objednávek se nedokončí, protože nejsou žádné odpovídající sloty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).