Odpovídáte na názor k článku Balíky domů ještě mají smysl, věří GLS a DoDo. Firmy se spojily, aby objednávky z e-shopů doručovaly v jasném časovém okně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
U Rohlíku to funguje perfektně. O tom žádná. Ale hoši zapomínáte na jeden zásadní fakt. Rohlík to má kompletně pod sebou. Nejen rozvážku, ale i objednávku. Proto si může dovolit časové sloty a vše kolem, protože je má plně pod kontrolou. Při objednávce má plný přehled o místě a volných slotech, tak je nabídne a po potvrzení se slot zarezervuje. Pokud by byl slot plný, tak se nenabídne. A to ani po potvrzení. Takto to má pod kontrolou a kurýři pevně danou trasu a počet objednávek.
U balíkových firem toto není možné, respektive hodně složité. Zásadní problém je právě samotná objednávka, kterou oni nemají pod kontrolou. A to ani sám zákazník. U mnoha eshopu není jasná expedice. Tak nelze mít přesný přehled, kdy se objednávka dostane k dopravci. Tudíž ani možnost si sám zvolit odpovídající časový slot, když nevím, zda se bude doručovat zítra nebo pozítří nebo za týden.
Samozřejmě by to šlo zařídit. Když lze vybrat box/výdejnu i s jeho stavem, tak by šlo vybrat i datum a slot pro doručení. Jenže toto není dokonalé. Jak už jsou trable s doručováním do boxu (plný box), tak i zde budou trable (plný slot). Zákazník si vybere datum a čas ještě před potvrzením. Takže není jistota, že slot bude pak skutečně zamluvený. Někdo jiný z jiného eshopu udělá to samé a na potvoru bude slot jen pro jednoho. Tak teď co? A co pak, když eshop se zpozdí a nelze tak sjednaný slot splnit? Dané sloty nejsou nafukovací, tak je nelze jen tak zvolit. Je tu i varianta, že si slot zvolí zákazník před samotným doručením. Jenže i to nebude moc dobře fungovat. Jednak zákazník nemusí vědět, kdy se bude doručovat. Notifikace od dopravců chodí klidně i pozdě večer. A jednak by musel zákazník rychle jednat. Dopravce nebude čekat, až se zákazník ozve o dvě hodiny později s tím, že to chce mít u sebe za hodinu.
A jak jsem psal výše. U balíků je počet mnohonásobně větší než u Rohlíků. K tomu by museli i přizpůsobit procesy i náklady. Nevím, zda by Rohlík aktuálně zvládl desetinásobek toho, co dnes. Tím spíše, kolik objednávek se nedokončí, protože nejsou žádné odpovídající sloty.