Odpovídáte na názor k článku Balíky domů ještě mají smysl, věří GLS a DoDo. Firmy se spojily, aby objednávky z e-shopů doručovaly v jasném časovém okně. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Proč by to balíkové firmy neměly pod kontrolou? Vždyť to sám píšete – balíková firma je mi schopná nabídnout doručení do boxů, včetně toho, že mi do nějakého boxu vůbec nedovolí doručení, protože je plný, a u jiného mne varují, že se blíží zaplnění. A to je podle mne doručení balíků na adresu flexibilnější, protože když jsou všechny dostatečně velké přihrádky v boxu plné, tak tam zkrátka další balík nenarvete, naproti tomu přidat jeden balík nad kapacitu do rozvozu by neměl být problém, protože tam vždycky budete mít nějakou rezervu. Navíc uvolnění boxu se může zpozdit (zákazník si z něj zásilku vyzvedne později, než se čekalo), zatímco do rozvozu se vám nečekaně další zásilka nepřidá. Pokud se nějakou zásilku nepodařilo doručit a bude se muset doručovat opakovaně, a vyšlo by to na plný rozvoz, tak se to do něj nedá a zákazník si holt počká dýl – měl být na adrese v době, na kterou si dovoz objednal.
Mimochodem, Mall nabízel, že jste si mohli vybrat konkrétní den doručení. Fungovalo to jednoduše tak, že Mall počítal s tím, že dopravce doručuje druhý den od expedice, takže když jsem si objednal doručení na středu, jednoduše balík předali dopravci v úterý. Mělo to dvě vady – Mall nepsal nic o garanci doručení v daném termínu, takže to vypadalo, že to garantují. Což nebyla pravda. Kdyby tam napsali pravdu, že třeba 80 % zásilek je doručeno ve zvolený den, 15 % další den a 5 % později, využil bych tu službu stejně – ale neměl bych pocit, že ze mě dělají vola. Druhý problém byl, že tuhle službu nedokázali vypnout před Vánocemi, a pak to nedokázali dodržet ani sami – chápu, že když dopravci předají zásilku ve 23:20, nebude doručená druhý den ani v průběhu roku, natož začátkem prosince.
Jinak i různí dopravci nabízeli možnost volby dopoledního nebo odpoledního doručení a podobně. I dnes nabízejí možnost změny termínu doručení na konkrétní den. Problém je, že se tyhle informace zjevně nedostávají ke kurýrům, kteří to pak fyzicky rozváží. Nebo se to k nim dostává, ale ti na to kašlou – prostě naberou balíky na svou trasu, kolik se jim vejde do auta, a nějaké termíny neřeší. Takže ano, dopravci budou muset upravit svoje procesy, ale nemuselo by to být nic převratného – třeba alespoň z počátku, kdy se to třeba bude jen testovat a nebude po tom taková poptávka.