Asi tu budu v menšině, ale preferuji doručení na adresu, ideálně s možností vybrat si časový slot.
Boxy jsou pro mne utrpení, protože se mi už stalo, že jsem si nemohl vybrat, respektive zásilky jsou chaoticky přesměrované jinam, takže pak jezdím autobusem po městě a hledám, kde je který box. (A nakonec ten box nemá klávesnici, takže to stejně nemůžu vyzvednout...)
Nicméně doručování některých služeb, kdy nevíte ani den doručení, a i když čekáte na adrese,stejně to hodí do nějakého skladu za městem, kam ani ten autobus pořádně nejezdí, je opravdu jen k zlosti.
zásilkovna už klávesnici dneska k boxům vracím, co vím, tak snad jsou už na 95 % boxů, které mají klávesnici.
Tohle je trochu problém celého trhu, ona neexistuje jednotná platforma, kde by šlo ověřovat zaplněnost a dostupnost boxů, každý si to řeší jinak a po svém.
Zásilkovna uzavírá prodejny a boxy až přes svoji infolinku, kdy se dozví, že je plný. Uzavření je vždy na nějaký čas, pak se sám otevře a zase znovu. Mezitím nemusí uspět spousty pokusů o doručení. Řidiči zásilkovny mají kpi na doručení v nějakém perimetru, nikoliv na přesné místo.
Alza ukazuje box jako dostupný, ikdyž teď je plný a pracuje s nějakou běžnou fluktuací, kdy čeká, že se nějaké zásilky vyzvednou. Má nad tím poměrně komplexní (nikoliv přesný) predikční systém. Ne všechna data pak poskytuje externím subjektům.
PPL s nějakým sledování obsazenosti zatím bojuje a vyvíjí, má nějaký systém, ale má velmi spožděná, nepřesná a chybná data. Pak se to dozví až řidič na místě.
A to ještě ani nejsme u toho, že zásilky jsou různě velké a ty informace o obsazenosti ne vždy správně pracují s velikostí a dostupností takových schránek.
Teď všechny komunikace jsou P2P a neexistuje nějaká společná strategie. Mám všude svoje špehy a s některými částmi jsem pomáhal.