Hlavní navigace

Barrandov dostal pokutu za neobjektivní vysílání

Sdílet

Filip Rožánek

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila TV Barrandov pokutu ve výši 200 tisíc korun za loňský pořad Moje zprávy. Majitel televize a zároveň moderátor Jaromír Soukup ve vydání vysílaném 20. listopadu 2018 jednostranně popisoval údajně problematické státní zakázky.

Mluvil konkrétně o spolumajiteli agentury Dorland, který podle Soukupova tvrzení „sedí za nějaký podvody ve vazbě“. Z příspěvku nevyplynulo, s čím přesně vazební stíhání souvisí, ale při té příležitosti Jaromír Soukup glosoval různé zakázky, které Dorland připravil pro ministerstvo zemědělství nebo Potravinářskou komoru.

V této souvislosti je nutné dodat, že Jaromír Soukup vlastní kromě TV Barrandov také největší komunikační skupinu na českém trhu, agenturu Médea. 

„Část nazvaná Ryba smrdí od hlavy obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit,“ oznámila vysílací rada.

„Celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření. Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců,“ stojí v jejím stanovisku.

Proti rozhodnutí o pokutě se může TV Barrandov bránit u soudu.