Hlavní navigace

RRTV

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) má ze zákona dohlížet na oblast rozhlasového a televizního vysílání a převzatého vysílání. Zároveň sleduje zachovávání a rozvoj plurality programové nabídky a informací v oblasti vysílání, komentuje i obsahovou nezávislost. Rada má celkem 13 členů, které vybírá Poslanecké sněmovna. Funkční období člena je 6 let. Oficiální stránky RRTV najdete zde.

Rádio Dálnice získalo digitální a satelitní licenci

Ostravská společnost Route Radio, kterou vlastní mediální podnikatel Radim Pařízek, obdržela digitální licenci pro svou dopravní stanici Rádio Dálnice. Na aktuálním zasedání o tom rozhodla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Licence je na…

11. 4. 2019 14:23

Barrandov dostal pokutu za teleshopping s údajně léčivými klenoty

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodla o pokutě pro TV Barrandov za odvysílání teleshoppingu s nabídkou údajně léčivých klenotů. 18. července 2018 se na stanici Kino Barrandov krátce po poledni objevilo vysílání, které diváky…

11. 4. 2019 13:30

Leo TV zahájila celodenní vysílání

Česká televize pro dospělé Leo TV od  5. dubna 2019 zahájila celodenní vysílání. Licenci od RRTV získala loni v červenci (PDF) ještě pod názvem Leo TV Gold, letos v únoru od rady dostala souhlas se škrtnutím přívlastku Gold z názvu.  Stejnojmenná…

Vysílací rada je kompletní, za SPD v ní bude Ladislav Jakl

Poslanci zvolili třináctého člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Takzvaná vysílací rada je tedy kompletní. Na poslední volné místo usedne Ladislav Jakl, kterého navrhla SPD Tomia Okamury. V tajné volbě obdržel 88 hlasů, jeho…

Rychlé přepojení v teleshoppingu je jenom lež. Firma má zaplatit čtvrt milionu

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání potrestala kyperskou firmu Telemedia Interactv, která na různých stanicích zajišťuje teleshoppingové bloky. Za jeden z nich pod názvem „Zavolej a vyhraj“ jí na svém aktuálním zasedání udělila pokutu ve výši…

Stanice Sport1 a Sport2 dostaly pokutu za reklamy na Clavin a Arginmax

Provozovatel stanic Sport1 a Sport2 dostal od vysílací rady pokutu ve výši 250 tisíc korun. Důvodem je loňské vysílání reklam na přípravky Clavin a Arginmax v odpoledních sportovních programech. Zákon přitom zakazuje, aby se přes den ve vysílání…

14. 3. 2019 11:43

Vysílací radu doplní manažer Vadim Petrov

Novým členem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se stal manažer Vadim Petrov. Na návrh hnutí ANO ho do funkce v tajné volbě zvolila Poslanecká sněmovna. Podpořilo ho 93 poslanců. „V radě se uvolnila dvě místa. První už od října 2018 po…

13. 3. 2019 15:47

RRTV udělila společnosti MTV Networks devět satelitních licencí, převážně pro irský trh

V Praze sídlící společnost MTV Networks získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání celkem devět nových licencí k provozování televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice na dobu dvanácti let. V rámci první z nich chce vysílat…

22. 2. 2019 7:35

Vysílací Rada prošetří možné porušení licence ze strany TV Barrandov

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila se společností Barrandov Televizní Studio, která je držitelem licence pro vysílání televize Barrandov, přestupkové řízení kvůli možnému porušení jejích podmínek.  Toho se měl vysílatel tím, že…

7. 2. 2019 17:46

RRTV: Hybridní televizní vysílání využívá čtvrtina tuzemských diváků

Podle výzkumu o hybridním vysílání, který si zadala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání , využívá hybridní televizní vysílání HbbTV alespoň občas využívá více než čtvrtina české populace. Hybridní televizní vysílání využívá více než polovina…

Patří Kick-Ass před desátou večer? Podle RRTV v žádném případě

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání upozornila společnost Seznam.cz, že zařazením pořadu Kick-Ass na se svém stejnojmenném televizním programu, který odvysílala letos na Nový rok od 15 hodin odpoledne, mohla „ohrozit fyzický, psychický nebo…

TV Barrandov se snaží vyhovět RRTV, před půlnoc zařadil nové Naše zprávy

Televize Barrandov vrací do svého programu zpravodajskou relaci Naše zprávy. Pořad by měla moderovat Alex Mynářová, manželka hradního kancléře Vratislava Mynáře, informoval na svém webu týdeník Sedmička z portfolia společnosti Empresa Media, pod…

RRTV: Z Barrandov Plus bude Barrandov Krimi, hiphopové Óčko Black získalo licenci

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodla na svém dvacátém letošním zasedání o udělení licence pro stanici Óčko Black, která ji opravňuje k televiznímu vysílání prostřednictvím kabelových systémů po dobu dvanácti let Podle údajů uvedených…

Nova se ohradila proti rozhodnutí RRTV ohledně předvolebního duelu Babiše a Zaorálka

Televizní skupina Nova podle svého vyjádření „zásadně nesouhlasí“ s rozhodnutím Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která vydala upozornění na porušení zákona v souvislosti s odvysíláním pořadu Nova Duel během loňského října. Podle Novy je…

Rada udělila licenci teleshoppingové televizi Galerie, ta zatím vysílá jen statický obrázek

Rada pro rozhlasové a televizní udělila na svém posledním zasedání pražskému odštěpnému závodu FBC Media oprávnění k provozování regionálního zemského digitálního televizního vysílání stanice Galerie po dobu dvanácti let.  Podle základní…

8. 11. 2018 18:00

RRTV: Hitradio City kolem Brna na frekvenci 89,2 MHz a celkem 140 online videoslužeb

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila na svém posledním zasedání dvě vysílací licence. První opravňuje společnost AZ Rádio k vysílání stanice Hitradio Cityz vysílače Mokrá 2 v Horákově u Brna na frekvenci 89,2 MHz s výkonem padesát…

RRTV: Jaromír Soukup skrytě propagoval časopisy ze svého vydavatelství

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uznala na svém letošním desátém zasedání vinnou společnost TV Barrandov porušením zákona o provozování televizního a rozhlasového vysílání. Radním se nelíbilo zařazení prezentace časopisů Týden, Sedmička,…

RRTV: Nova mohla ovlivnit vyváženost parlamentních voleb

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila s televizí TV Nova řízení o přestupku z moci, kterého se měla stanice dopustit tím, že dne 19. října 2017 odvysílala pořad Nova Duel, jehož hosty byli zástupci pouze dvou kandidujících…

RRTV zahájila správní řízení s Českým rozhlasem ohledně reportáží o Agrofertu

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) se rozhodla zahájit správní řízení s Českým rozhlasem, který mohl podle názoru radních odvysílat neobjektivní a nevyvážené informace.  Námitka se týká odvysílání série zpravodajských příspěvků během…

RRTV: správní řízení s Barrandov TV, licence pro Dakr a nové vysílače rádia Kiss

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se na svém letošním šestém zasedání rozhodla zahájit s televizí Barrandov přestupkové řízení, jehož se stanice mohla dopustit odvysíláním pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa na téma hospodaření České…

RRTV udělila licence satelitnímu Nickelodeonu a Óčku Star i Expres

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém letošním pátém zasedání vyhodnotila a projednala celkem 47 diváckých a posluchačských stížností, vydala dvě upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení dvou správních řízení. Dále udělila…

12. 3. 2018 20:00

Porušuje televize Barrandov vysílací licenci? Místo oznámených pořadů uvádí teleshopping

Náš spolupracovník zdokumentoval několik případů, kdy byla oproti avizovanému programu vysílána teleshoppingová soutěž, a zdokumentoval i průběh volání.

Doba čtení: 4 minuty

RRTV: Licence pro nový kanál Prima Krimi a celkem devět pokut za různá provinění

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém čtvrtém letošním zasedání projednala 53 bodů programu, vyhodnotila 63 stížností, vydala čtrnáct upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení dvou správních řízení.  Televizní skupina FTV…

23. 2. 2018 6:00

Manželka majitele televize Šlágr získala licenci k vysílání televize Natura

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila na svém letošním třetím zasedání licenci k provozování televizního vysílání programu televize Natura, kterou bude provozovat manželka majitele televize Šlágr Karla Peterky Jana. Licenci získala na…

RRTV si vzala na mušku reklamy na potravinové doplňky a formální chyby v jejich popisu

Vysílací rada upozornila zadavatele reklamy na přípravek Happy Pills, že za absenci termínu „doplněk stravy“ v televizním spotu může udělit pokutu až do výše dvou milionů korun.

26. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Kaňon z displejů OLED, ČTÚ zveřejnilo zprávy o stavu multiplexů DVB-T/T2 a FTV Prima chce další program

TÝDENNÍ REVIZE – Hodně vás ale zaujala i recenze na seriál Vzteklina, jednoduchý FM/DAB přijímač prodávaný v Normě či zpráva, kdy Seznam vypne vysílání v HbbTV.

Doba čtení: 5 minut

Na webu RRTV se objevila žádost o licenci na kanál Prima 8 a stanici Televize Natura

V části „Přehled žádostí o licenci a registraci“ můžeme nyní vidět čtyři nové žadatele. Vedle výše uvedených je tu také TV Pohoda, s. r. o.

19. 1. 2018 10:00
Doba čtení: 1 minuta

Nabitý týden: Nova vysílá v DVB-T2, Seznam spustil televizi a v Las Vegas začal CES

TÝDENNÍ REVIZE – Společnost Digital Broadcasting představila plány své přechodové DVB-T2 sítě a RRTV se nelíbí ruské dokumenty vysílané Českou televizí.

13. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

RRTV rozporuje vysílání TV Brno 1 na YouTube i Berijovy manažerské schopnosti

UVNITŘ VIDEO – Pokračuje také kauza údajně neoprávněného vysílání stanic Óčko Expres a Óčko Star prostřednictvím platformy HbbTV.

Doba čtení: 1 minuta

TV V1 může zvýšit pokrytí, Walmark má platit a byl na TV Barrandov favorizován prezident Zeman?

RRTV rovněž odsouhlasila RTV Cheb převod obchodních podílů ze všech stávajících společníků na společníka nového a zahájila řízení o přestupku s Barrandov Televizní Studio.

22. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty