Hlavní navigace

BillBoard: Nejlepší dny pro reklamu jsou pondělí, úterý a neděle

Jan Beránek

Loni se v reklamě na internetu protočilo necelých dvacet miliard korun. A nejvíc rostla reklama na displejích mobilních telefonů. Zatímco v roce 2015 se na nich objevilo 18,7 procenta reklam, loni to bylo již 25,2 procenta. „Při pohledu na operační systémy používané v mobilech je i letos patrné, že Android si stále drží třikrát větší zastoupení než Apple,“ tvrdí obchodní ředitel BillBoardu Tomáš Horák

V klasické display reklamě se ale ledy příliš nehýbají. Průměrná proklikovost byla v rámci sítě BillBoard pro standardní bannerové display formáty v roce 2016 na úrovni 0,14 procenta. Roste také podíl uživatelů, kteří mají zakázané cookies – ty si loni vypnulo 12,98 % prohlížečů. O rok dříve to přitom bylo necelých deset procent.

„Technologie pro online reklamu jsou s příchodem programatického prodeje vystaveny velkému růstu komunikační zátěže, neboť musí před zobrazením reklamy zpracovat násobně více informací, a to i z různých zdrojů či systémů třetích stran,“ popisuje stav na scéně ze svého pohledu Horák. 

Nejlepšími dny byly vloni pro internetovou reklamu pondělí, úterý a neděle. Také v roce 2016 se překrývala špička užívání internetu s vrcholem internetové reklamy. První maximum přicházelo v době oběda mezi 12:00 – 13:00 a další poté večer mezi 20:00 – 22:00. 

Našli jste v článku chybu?