Hlavní navigace

Britský Vodafone končí s balíčky Pass, přestal je nabízet novým zákazníkům

David Slížek

Doplňkové balíčky Vodafone Pass, které za příplatek vyjímají určité (partnerské) aplikace z čerpání datového limitu, nemusí být tak velkým úspěchem, jak operátor čekal. Pobočka Vodafonu ve Velké Británii přestala Passy nabízet novým zákazníkům, upozornila na Twitteru firma Tefficient, která se zabývá sledováním telekomunikačních trhů.

Podle údajů na webu britského Vodafonu operátor Passy novým klientům nenabízí už od 5. února 2019. Stávající klienty upozorňuje, že pokud si některý z balíčků platit přestanou, už jej nebudou moci obnovit.


Autor: Vodafone UK

Podle Tefficientu je britská pobočka první v rámci skupiny Vodafone, která Passy přestala nabízet. Je otázkou, zda je skupina zruší jen na jednom trhu, nebo bude stejný krok následovat i v jiných zemích.

V Česku se ale podobný krok podle mluvčího Marka Steigera nechystá: „Určitě podobný krok neplánujeme, naopak obliba služby Vodafone Pass roste a měsíčně stoupá procento zákazníků, kteří službu využívají. Nedávno jsme přidali i další tematický balíček Cloud Pass a další novinky chystáme.“

V Česku nabízí Vodafone Passy od podzimu 2017. Balíčky ovšem mají svá omezení: v případě Music a Video Pass se například do datového limitu počítají data přehraných reklam, balíček Chat Pass zase z FUP vyjímá jen posílání textových zpráv a příloh, ale už ne audio nebo videohovory.

Čísla o tom, jak moc jsou balíčky mezi uživateli populární, česká pobočka nezveřejňuje. Podle čerstvé analýzy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) ale podobné balíčky (včetně obdobného StreamOn od T-Mobilu) využívá napříč trhem jen 1,12 % rezidentních zákazníků.

Našli jste v článku chybu?