Hlavní navigace

Brněnští Madfinger Games loni před investicí od Číňanů spadli do ztráty a propouštěli

Sdílet

Jan Sedlák 7. 6. 2021

Brněnská herní společnost Madfinger Games v loňském roce spadla do ztráty 16,2 milionu korun oproti loňskému mírnému zisku. Pohoršily si také tržby, které ze 121,3 milionu klesly na 95,6 milionu korun.

Madfinger Games mají na účtu nerozdělený zisk z předchozích let ve výši 99,8 milionu korun. Firma také letos získala nového minoritního investora, kterým se výměnou za pět milionů eur stala čínská společnost Nuverse spadající pod ByteDance, tvůrce TikToku.

Brněnské studio rovněž propouštělo, restrukturalizovalo se a nastavovalo nové procesy. Vše oficiálně za účelem “zvýšení celkové efektivity práce všech oddělení i jednotlivých zaměstnanců.”

Počet zaměstnanců se ustálil na 60 lidech, rok předtím jich byla necelá stovka. Díky tomu klesly mzdové náklady, a to z 56,1 milionu na 37,8 milionu korun.

Madfinger Games vydělávají v zahraničí. Výnosy z prodeje her tam loni činily 65,9 milionu korun, výnosy z reklamy pak 29,7 milionu.

Společnost loni v únoru vydala akční mobilní hru Shadowgun War Games. O měsíc později byl vytvořen novým tým označovaný jako Live-Ops. Jeho hlavním úkolem je zvýšit příjmy ze starších her studia. Cílem je prodloužit čas, který hráči ve hrách Madfingeru tráví, což má ovlivnit příjmy.

Našli jste v článku chybu?