Na povrchovou dopravu i tunely bych se klidne zatim i vykaslal, ale to pouhe 2G ve vetsine stanic metra (ne vestibulech, ale na peronech) je celkem tristni.
p.s. Toto je jen osobni nazor reflektujici moji situaci a predstavu o tom, co je a neni nezbytne v MHD. Rychle vyhledavani alternativnich spoju je jednou z mala veci, kterou v MHD prave povazuji za nutnou.
Mno, tady u nás co bydlím máme veřejnou dopravu zdarma. Pro všechny. <https://en.wikipedia.org/wiki/Chapel_Hill_Transit>
Striktně vzato může být MHD zdarma jen tehdy, když budou řidiči pracovat zadarmo, když za nové tramvaje nebude třeba platit, když opraváři získají materiál zdarma a budou pracovat zadarmo, atd.
V jakémkoli jiném případě znamená "zdarma" jen to, že to zaplatí někdo jiný, případně všichni. Student to na daních sice nepozná (leda až půjde na brigádu, a bude nadávat že se z deklarovaných 200 Kč/hod. stalo po zdanění 75 Kč/hod.,), jeho rodiče už ano.
Navíc jako ve všech případech když je něco zdarma, tak neexistuje tlak na kvalitu, resp. závislost mezi kvalitou a cenou. Jak si totiž může někdo stěžovat že MHD jezdí přecpané a 1x za hodinu, když tu službu má, sakra, zdarma? Měl by být zticha, a být rád že vůbec taková vymoženost v jeho městě existuje. Co by za to v jiných městech dali, nemuset za hromadnou dopravu platit ...
Jo jasně a jak to dělají bezďáci teď? Prostě se jim ze sociálních dávek koupí roční karta a oxidují tam tak jako tak....
Když si vezmeš co např. Prahu stála OpenCard a teď i Krndačka. Tak by mohlo být jízdné v Praze po dobu držení těchto systémů zadarmo. (lépe řečeno zaplatilo by se to z daní)
Problém je že nejsou záchytné parkoviště... A nepřitečou kapříci do správných kapes...
To je slušný blábol. A ta MHD by jezdila po čem? Lítala "zdarma" vzduchem nebo by se muselo do silnic / ulic investovat naprosto stejně jako když po nich jezdí auta místních obyvatel, kteří si to vše samozřejmě hradí ze svých daní, takže to nikdo nedotuje. Nebo sem si nevšiml, že bych někde dostával příspěvek na provoz auta, na benzin, na servis atd.
by se muselo do silnic / ulic investovat naprosto stejně jako když po nich jezdí auta místních obyvatel
Ne, nemuselo by se do silnic investovat naprosto stejně. Podívejte se třeba na pražskou Blanku, kolik autobusů MHD tam jezdí (žádný) – ty tunely se opravdu nestavěly kvůli MHD. Nebo se podívejte na všechna ta auta zaparkovaná ve městech na silnicích – to nejsou autobusy.
kteří si to vše samozřejmě hradí ze svých daní, takže to nikdo nedotuje
Výborně, v tom případě MHD také nikdo nedotujel, protože to si obyvatelé přece také hradí ze svých daní.
Nebo sem si nevšiml, že bych někde dostával příspěvek na provoz auta, na benzin, na servis atd.
To, že nedostáváte příspěvek na benzin, neznamená, že si provoz auta platíte jen ze svého. Ale jinak je to klasické, že automobilisté prosazují „každý za své“ jenom do té doby, než se ukáže, co všechno by v takovém případě museli platit oni.
Doufám, že v Praze bude v autobusech, v tramvajích a ve vestibulech metra Wi-Fi také zdarma.
Mobilním signálem mají být pokryté tunely pražského metra. V současné době funguje kolísavě signál na novém úseku metra V.A Dejvická - Nemocnice Motol. V nejbližší době má být mobilním signálem pokrytý úsek I.C Kačerov - Muzeum (C) a II.C Kačerov - Roztyly.