Hlavní navigace

Celonis a Outreach. Dva startupy působící v Česku dosáhly na hodnotu miliard dolarů

7. 6. 2021

Sdílet

Integromat Autor: Integromat

V Česku se usazují zahraniční startupy, jejichž tržní hodnota dosahuje miliard dolarů. Jeden z nich je dokonce takzvaný decacorn, tedy firma s hodnotou 10 miliard dolarů a výše.

Německý Celonis, který na podzim loňského roku za 2,5 miliardy korun koupil českou společnost Integromat a vytvořil tak u nás vývoj, nabral novou investici ve výši jedné miliardy dolarů. Oceněn tím byl na 11 miliard dolarů, tedy asi 230 miliard korun. Celonis je nyní nejhodnotnějším německým startupem s 1300 zaměstnanci.

Celonis celkově posbíral 1,4 miliardy dolarů. Mezi novými investory jsou T. Rowe Price, Durable Capital Partners nebo Splunk Ventures. Už dříve investovaly fondy Accel nebo 83North (Greylock IL).

Vývoj v Česku má také americký Outreach. Jak jsme na Lupě psali, pobočku v Praze zakládal loni pod vedením Tomáše Bergla (dříve Skype či Teams v Microsoftu). Outreach nově získal 200 milionů dolarů a ohodnocen byl na 4,2 miliardy dolarů (88 miliard korun). Řadí se tedy mezi jednorožce, což jsou startupy s hodnotou jedné miliardy dolarů a více.

Mezi investory jsou firmy ze Seattlu jsou Tiger Global Management, Vista Equity Partners, Sequoia Capital nebo Premji Invest a Steadfast Capital Ventures.

Outreach u nás aktuálně má kolem padesáti lidí a bude nabírat další. Novými posilami ve vedení jsou Amit Paunikar z Microsoftu, Milada Köhlerová z CA Technologies a Jan Šrůtek z Productboardu.

Startup vyvíjí cloudový software pro takzvaný sales engagement. “Pomáhali jsme spustit Outreach Insights a Outreach Success Plans a podíleli jsme se na nástroji ke konfiguraci CRM. Pracovali jsme na některých základních funkcích platformy, jako je Sequence, která obchodníkům plánuje celý jejich pracovní den včetně schůzek, e-mailů i telefonátů nebo zpráv na LinkedInu. Outreach také z reakcí druhé strany dokáže odhadnout takzvaný sentiment – jaký vztah a pocity adresát z celé komunikace má a jak by se dal zlepšit,“ popisuje Outreach k práci českého vývoje.

“Stojíme také za novou verzí rozšíření Outreach Everywhere, které přináší naše funkce i do e-mailu a online CRM platforem jako Salesforce. Navíc ale máme i týmy, které se starají o stávající Outreachovou infrastrukturu a její optimalizaci, což vede k významným úsporám nákladů na její provoz, a zároveň budují infrastrukturu další generace.”

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).