Popisoval jsem specifický případ, víme? 30 minut dlouhý souhrn etapy známé rallye, který od ASO kupuje jak ČT, tak Eurosport (+ xxx dalších). Myslím, že jsem to napsal dost jasně (nechcete si můj komentář přečíst ještě jednou? ;-)) a bylo to součástí námitky proti tvrzení, že "na ČT reklamy nejsou".
Zatímco Eurosport vloží do sumáře zpravidla tři bloky reklam (jen od smluvních partnerů a nikoliv do obrazu), na ČT neustále, po celou dobu vysílání pořadu běhají v pravém dolním rohu tzv. sponzorské vzkazy (někdy i dost rušivé).
A znovu, mluvím o JEDNOM pořadu, který je dodáván ve stejné podobě pro oba vysílatele...
Jste asi dlouho neviděl Eurosport, když jste schopen tvrdit, že má daleko méně reklamy než ČT. A pokud jde o to sponzorování pořadů, tak to má prostě uděláno jinak, např. teď při vysílání Tour de France je prostě sponzor součástí loga "Eurosport" a hned pod ním "-GCN-". Neustále, po celou dobu vysílání pořadu.
ČT reklamy mimochodem má, jen se tomu říká "sponzorské vzkazy". Třeba při dakarských sumářích (opakovaně-pár let zpět) má ČT daleko víc reklamy než ryze komerční Eurosport. A navíc Eurosport neustále neotravuje vkládáním do obrazu "Sponzor pořadu XYZ", "Sponzor pořadu ZYX". atd.
Takže jakáže výhoda pro ČT?
Česká televize se obává propojení TV Nova a operátora O2.
Myslím, že se ČT nemá čeho obávat .
Důvod je jednoduchý :
1) Má jistý příjem Poplatků z televizních přijímačů.
2) Nemá Reklamy ve vysílaných programech a to je silný argument ke sledovanosti.
3) Na soukromé, přereklamované televize se opravdu nedá dívat, nebo jen do první
reklamy a konečná (reklama pouze okrádá o čas).
4) ČT by se mohla obávat až tehdy, kdyby soukromé televize přesunuly reklamy na začátky
a konce vysílaných programů, (to se ale nestane).