To vaše přesvědčení plyne z něčeho, nebo se vám jenom udělalo z ničeho nic?
Soukromé televize mají mnohonásobně nižší příjmy, navic poměrně nejisté a fungují s více stanicemi.
Počet stanic ale není u televize veřejné služby jediné kritérium jejich fungování. Dokonce bych řekl, že je to kritérium z méně podstatných.
Nemyslím, že by to nějak souviselo s "pražskými žábami". Tenhle primitivní antiprahismus je docela hloupý. Je ale pravda, že obecně je pracovní morálka v ČT velmi zajímavá. Nevím, jak je to tam teď, ale před cca deseti patnácti lety člověk šel o půl jedenácté po chodbě a bylo celkem obtížné v kancelářích zahlédnout někoho, kdo by pracoval. Podotýkám, že jsem tam nebyl jako zaměstnanec a pohyboval jsem se tam s dalšími kolegy. Fascinovalo nás to nezávislé na sobě všechny.
Kde je výklad zákona sporný, tam by automaticky mělo platit, že se bere pro stát méně výhodná varianta, protože státní zaměstnanci - zákonodárci, jsou ti, kteří selhali a napsali zákon nejednoznačně.
Jinak ČT3 je škoda. Je to kanál s celkem přijatelně kultivovaným obsahem. S jeho zrušením řada důchodců přesedlá zpět na fek*lní výplachy z Barrandova, Primy a Novy.
Omlouvá Vás v mých očích jen to, že si určitě nepamatujete, co Vás stálo živobytí před 16 lety a jak se za ty roky změnil Váš plat/mzda/důchod, ale ČRo musí celou tu dobu vystačit se stejnými poplatky. Proto musí šetřit a odnesly to středovlnné vysílače, když kromě FM pochopitelně nastupuje i DAB. Změny ve vysílacím spektru vyvolala politická rozhodnutí, související se zajištěním prostoru pro datové služby. Mohlo by se zdát, že se to netýká středních vln, ale vše souvisí se vším.
"Omlouvá Vás v mých očích jen to, že si určitě nepamatujete, co Vás stálo živobytí před 16 lety a jak se za ty roky změnil Váš plat/mzda/důchod, ale ČRo musí celou tu dobu vystačit se stejnými poplatky."
Za těch 16 let se změnilo hodně. Přibylo například několik dalších stanic, poslední např. sportovní.. tuto situaci vyhodnocuji tak, že peněz je dost a jde pouze o vydírání mít více. Kdyby teklo do bot, tak by se ČRo choval asi jinak nebo je někde něco špatně s hospodařením. Nevidím momentálně žádný náznak toho, že by ČRo na tom byl tak špatně a důvod ke zvyšování poplatků.
3. 6. 2021, 09:09 editováno autorem komentáře
" bez přezdívky
Za těch 16 let se změnilo hodně. Přibylo například několik dalších stanic, poslední např. sportovní.. tuto situaci vyhodnocuji tak, že peněz je dost a jde pouze o vydírání mít více."
Jak byste Vy osobně hodnotil svojí současnou situaci za podmínek, že byste měl stejný příjem, jako před 16 lety? Měl byste stejnou životní úroveň? Pokud ne, tak asi sice máte peněz dost, ale neumíte s nimi hospodařit a nebyl by důvod Vám příjem zvyšovat. Nebo to je jinak, když jde o ČRo a nejde o Vás? Bóžíčku, to jsou paradoxy.....
Chápu že existují lidé, kteří v obchodě vidí 2 stejná mléka za 13,- a za 28,- a raději si koupí za 28, protože chce, aby se prodejci a mlékárně zvedla životní úroveň. Rád investuje ze svého do české televize a Českého rozhlasu ze své mzdy, aby se měli zaměstnanci dobře. Ale ne každý je na tom tak dobře. Pro některé je 20 Kč jak prd, a pro jiného to může být chleba na týden. Je lépe investovat do moderátora či nové rozhlasové stanice nebo do toho chleba. Odpověď ať každý hledá sám.
V televizní branži neexistuje levnější televizní stanice, nebo přesněji řečeno levnější provoz televizní stanice než jako je archivní kanál. Levnější už je jen monoskop. A i přesto, nedokáže ČT najít peníze na tak levný kanál. Přitom když se podívám podrobně na nabídku ČT, tak je levná celá (čest výjimkám a kromě ČT sport). Jednička vysílá z 50% reprízy, Dvojka levné magazíny, pořady spíše pro menšiny a akvizice spíše také za pár šupů (napematuji kdy Dvojka naposledy vysílala opravdový blockbuster). Déčko no tak to je kanál pro děti který také není zrovna nejdražší, art to stejné. Velké investice potřebuje pouze 24 a hlavně Sport. Takže opravdu nechápu, do čeho ČT investuje. Do těch asi pěti premiérových seriálů ročně? Nebo do AZ kvízu či Sama doma nebo Černých ovcí??
Za tento názor vás zdejší chroničtí bojovníci za "demokracii a svobodu ČT" ukamenují. Jdete proti proudu. Aby se zajistila ta "demokracie a svoboda", by se mělo platit minimálně 2 tisíce měsíčně + pokrytí inflace a určitě by se nemělo šetřit na odměnách vedení. Osobně bych zavedl post neodvolatelnosti a doživotních jistot zaměstnancům. :))
Zvláště pokud se pomalu a nemilosrdně blíží doba konce klasického lineárního vysílání.
3. 6. 2021, 14:22 editováno autorem komentáře
Ta ironie se dá lehce přejít, ale uvědomujete si, co budou nabízet jiné platformy, než lineární vysílání, když klasické TV po svém konci už nic nevyrobí? Kolik tedy budete ochoten vložit do financování "nových" zdrojů? Bude na to stačit těch předražených 135Kč, které stát pro svojí ČT na občanech vymáhá? Nebo si klidně jeden film/pořad měsíčně koupíte za pár stovek a to se vyplatí! Nebo se milovníci jednoho druhu sportu složí a zaplatí si vysílací práva, která jsou dnes i pro mamutí ČT drahá? Zkrátka zábava bude už vždy nákladná, pár nadšenců a příznivců to neufinancuje, čili všechno tohle nenávratně skončí?
"bez přezdívky
.... Může přijít generace, kdy TV ji už nic říkat nebude, budou jiné formy zábavy. Co myslíte, dnešní děti víc zajímá ČT :D nebo YouTube? Na to mohu jen odpovědět: Nemám už děti, co by se koukaly na ČT:D, dokonce ani vnuky a možná se už o dětské pořady v TV zajímá pravnuk, ale určitě zatím neví, co to je YT.
Do YT občas přispívám svými mikropříspěvky, ale zatím jsem na YT nezaregistroval žádný velkofilm, velký zábavný pořad od profesionálů, výpravný seriál, nebo jinou typickou TV tvorbu. Možná neumím hledat, nebo jsem moc náročný, nebo nemám "moderní" vkus a chyba je jen ve mně. ;-)
Na YouTube jsou i filmy.. i vlastní tvorba přispěvatelů. Filmy nabízí jiné platformy i soukromá média, to neřeší ČT. Moje děti televize ani filmy moc nezajímají. Hltají amatérské snímky uhrovatých youtuberů. Nic moc pro mě, ale oslovuje je to, funguje to. Manželka účí na ZŠ, první stupeň. Ty děti znají jména a pořady youtuberů, zpěváků, prožívají to. Ale jaké pořady jsou na ČT :D nebo moderátoři, vesměs vůbec neví. Nebaví je to. Ještě mě napadlo, mají v USA něco jako ČT?
Tomu, co píšete v úvodu, snad nevěříte ani vy sám :-) Tedy ne, že by dítka nemohla znát jména nějakých youtuberů (dítka také znají porno a další věci), ale rozhodně to nenahradí běžné televizní vysílání. Navíc dítka nebudou pořád dítky a jestli v dospělosti zůstanou u sledování youtuberů, pak už čistě pro pobavení, co je net schopný nabídnout za hrůzy. Jinak samozřejmě sportovní přenosy apod. se na YT sotva kdy objeví, takže YT může být doplněk, ale nikdy ne náhrada TV. Nemluvě o tom, že YT spoustu obsahu nemilosrdně cenzuruje (maže) a zdaleka tam toho není tolik, co je v TV.
To že něco nemůžete pochopit neznamená, že tomu tak není. Jste jiná generace, uvažujete prostez pouze svýma očima. Děti se dokáží hodiny dívat na hráče Amount Us a baví je to mnohem víc, než to co dávají v běžné TV. Děti jsou různých věkových skupin. Jejich zájmy se prudce mění. Jenže jsou už jiná generace, zvyklá a vyhledávající zcela jiný druh zábavy než generace vaše i má. Zkuste se na svět někdy podívat i jejich očima.
Ivane, dnešní generace mladých je internetově aktivní. Nebaví je být odkázán pouze na obsah někým servírovaný. Teď se chtějí dívat, tak si najdou přesně to co chtějí vidět. A dávají to klidně děti 7+ levou zadní. "Hele viděl jsi to video? Ti ho pošlu, to je Boží.." pošle URL.. děti mají trendy, nesmí být pozadu za ostatními. Dnešní doba je velmi rychlá a agresivní. Děti dospívají mnohem rychleji než dříve. Mají také zcela jiné zájmy, mají jiné možnosti. Běžná televize je jen nouze, v případě, když jim zakážete internet. Po Covidu je nový trend dětí hraní online her s komunikací přes Meet / Teams. Běžně teď máme doma po večerech celou třídu dětí, která paří společnou hru. Nějaký ČT :D, Disney, Minimax, atd.. je zajímá maximálně, pokud jim zakážete přístup k datům, jako nutné zlo.
P.S. To stejné u rádia. U mladých valí MP3, streamovaná rádia (Spotify, atp.). Chtějí si pouštět teď hned co se jim zrovna líbí a ne čekat, jestli náhodou to někdy zahrají. Běžné rádio slouží vesměs jako kulisa v autě nebo v práci. Doma už to pustí vesměs minorita, jelikož tam to zase válcuje jako kulisa televize. Doba se stále vyvíjí a mění.
Trend dětí začíná a končí s tím, co jim rodiče budou ochotni (a schopni) financovat :-)
A poslat nějaké video se přece nedá srovnat s tím, když se bavíme o sledování TV v řádu hodin denně, což i ta dítka prostě sledují. Jiné je to pochopitelně v dospívání, ale tak to bylo vždy, že se TV odsunula na vedlejší kolej, ovšem zároveň pak v dospělosti následoval návrat.
Moc jste se zafixoval na Youtube, to byl jen příklad. Jsou i jiné platformy. U dospělých stoupá obliba Netflixu, Amazon, AMC, Disney+, HBO MAX atd... doba se mění. Někteří velcí hráči to už pochopili. U nás je například stále snaha mít český Netflix ve formě pořadů Prima + Nova + ČT. Voyo, iPrima, a spol. samo o sobě totiž nefunguje, lidé chtějí větší výběr a dívat se na to na co teď zrovna chtějí, směr je prostě jasný.
4. 6. 2021, 11:43 editováno autorem komentáře
Disney nepřišel na nic, jeho rozhodnutí pramení především z toho, že operátoři placené TV nejsou ochotni mu nadále platit stále vyšší částky za abonenty. Aby z toho vyšel nějak se ctí, tak si vymyslel streamovací platformu a doufá, že se mu tam nahrnou ovečky. Když ne, což je pravděpodobnější, tak přileze jak spráskaný pes zpátky k operátorům a bude škemrat o opětovné zařazení do jejich nabídky.
4. 6. 2021, 08:15 editováno autorem komentáře
Přišel na to, že proč investovat nadále do něčeho, co není sledované a má vlastní platformu. Nejvíc dejte děti před např. ČT :D a HBO GO. Co myslíte, že je víc bude bavit. Platforma Disney+ je velmi populární, tak proč toho nevyužít. Věřím, že dobře vědí proc to dělají a že se jim to vrátí, nebo jim můžete poradit, třeba to pak budou vidět jinak.. ;)
Já to chápu. Disney má model, že vznikla velmi úspěšná platforma Disney+. Proč nabízet kabelovkám něco, na čem může zbohatnout víc tím, že využije svého úspěchu a tím natáhne mnohem více potencionálních zákazníků. Respektive, proč utrácet zbytečně navíc. Jasně že výroba bude stejná, ale výdělek mnohem vyšší. Věřte že nejsou hlupáci a mají to dobře spočítané.
Respektive, proč bych se měl handrovat s kabelovkami o ceně, když můžu fungovat i bez nich a mít z toho co si řeknu 100 procent. Navíc dotyčnému stačí ke sledování pouze připojení na internet. V podstatě teoretické možnosti vysílání po celém světě. Jasně, že jsou zde náklady za konektivitu, poplatky autorským svazům atd.. ale pokud by nevěděli, že se to nevyplatí, tak by tento krok nedělali. Disney+ byl pokus, a vyšel, takže to asi funguje velmi dobře a kabelovky vlastně nepotřebují, když můžou dělat službu plně vlastní.
Něco podobného zde bylo kdysi v roce 1990, když někteří výrobci začali tvrdit, že proč dodávat třeba máslo do obchodů, když ho mohou prodávat přímo lidem z aut na ulici a jak zákazník ušetří, když zmizí ten mezičlánek v podobě překupníka. A vida, nějak se tento obchodní model příliš neosvědčil. Vlastně vůbec...
Disney tento krok udělal proto, že ho operátoři placené televize poslali k šípku, když odmítli platit stále vyšší ceny za programy. To skutečně nebyl žádný převratný geniální nápad, jak podnikat.
Důvod, proč využívat kabelovku (nebo SAT operátora, IPTV operátora) je jasně v tom, že se jako TV stanice nemusíte o nic v distribuci starat a jenom dostáváte peníze za abonenty. Pokud si toto budete zajišťovat sám, pak první na řadě je absence vlastní infrastruktury, kterou těžko vybudujete. U SAT si řekněme můžete pronajmout kapacitu, ale pak zase musíte distribuovat vlastní přístupové karty, které v případě nekompatibility s nějakou další platformou jsou jasně s handicapem - kdo z diváků by chtěl mít extra přístupovou kartu? Nikdo. Terno není ani využívání cizí infrastruktury na netu, kdy lidem nemůžete garantovat službu a jste stále odkázán na milost a nemilost dalšího operátora (ISP). Ten může mít technické problémy a v tom okamžiku bude vaše služba nefunkční, což příliš dobrou vizitku nedělá. A lidem dost těžko něco vysvětlíte, když si budete problémy přehazovat s ISP jako horký brambor. Čas ukáže, jak to dopadne...
Ale nevyplatí. Ten váš předseda vlády věčně předseda nebude. Volby jsou každé 4 roky, a teď nemá ani koaliční potenciál. Také není nesmrtelný. Navíc tomu patří z těch medií idnes a TV Óčko? To má něco ohrozit? To jako vážně? Nebo už myslíte ovlivňování Bartošem a Rakušanem? Jsou tu i jiné a větší mediální skupiny. Posedlost predsedou vlády je z mého pohledu, nezlobte se na mě, spíše duševní nemoc. Dnes se to trapno koneckonců ukázalo v přímém přenosu. Všeobecně: objektivita je vždy jen otázka vašeho vnitřního pohledu. Pokud není obsah kompatibilní s vaším vnímáním světa, jde o ohrožení svobody a demokracie. Správný názor je přece jen ten jeden.
Hloupá otázka, jasně že každý měl každý jinou představu. Nebo si snad myslíte, že váš názor sdílí 99,9% národa? Už tato diskuse jasně ukazuje, že ani náhodou, stejně je to s názorem mým, také s ním nesouhlasíte. Je to ale v pořádku. Demokracie a svoboda je z principu svoboda myšlení a rozdílnost názoru, nikoliv názorový diktát demokratů, což je vidět i zde v diskusi. Příklad: pokud bych miloval komunismus, demokrat a svobodně smýšlející by to měl plně respektovat. Nenávist = diktát, omezování svobod. Ale pak se vracíme ke kořenům. Cinkalo se za svobodu slova a názoru, ne za diktát "správného názoru" jedné skupiny. Historie se opakuje. Často se demokraté chovají stejně jako ty které kritizují a za co je kritizují.
3. 6. 2021, 23:26 editováno autorem komentáře
Jsem teď poslouchal Fialu na ČT24. To je panečku demokrat. Nerespektuje vůbec rozložení sněmovny na základě voleb. Vůbec nechápe principy demokracie. Ty strany ve sněmovně jsou na základě hlasu svobodných voleb. Správný demokrat by měl výsledky respektovat, stejně tak by mel respektovat názory a ne být jak uplakaný rozmazlený dítě. Jako vyjednavač to dnes projel na plné čáře. To co vyčítá Babišovi, dělá úplně totéž. Teď za vše můžou přece Komunisti, účelovka, spiknutí. :) Zjistil to, co je jasné 4 roky. Celou dobu tam asi spal. Na druhou stranu, co se komunistům nedivím, měli volbu mezi dvěma (pro ně) zly. Vybrali si to menší zlo (z jejich pohledu). To jen tak, jak funguje demokracie demokratů v praxi. Když uz na to padla řeč. Svoboda se mění v čistou předvolební agresi.
"Demokracie opravdu neznamená, že má Poslanecká sněmovna neomezenou vládu nad vším, co se ve státě děje, po dobu čtyř let, a nikdo jí do toho nesmí mluvit."
Víte co je to poslanecká sněmovna a jaké je její složení? Víte kdo je předseda poslanecké sněmovny? Odpovím: Radek Vondráček, místopředsedové: Vojtěch, Hanzel, Fiala, Pikala a Okamura. Pokud má uskupení VŠECH parlamentních stran neomezenou vládu, pak to jo. Jen připomínám, ze všechny parlamentní strany jsou na základě demokratickych voleb. S čím máte evidentně problém.
Víte co je to poslanecká sněmovna a jaké je její složení? Víte kdo je předseda poslanecké sněmovny?
Tak jste se pochlubil… S diskusí to souvisí jak?
Pokud má uskupení VŠECH parlamentních stran neomezenou vládu, pak to jo.
V demokracii nemá nikdo neomezenou vládu.
Jen připomínám, ze všechny parlamentní strany jsou na základě demokratickych voleb.
Ano. A vy pravděpodobně netušíte, co je demokracie, a děláte z voleb do Poslanecké sněmovny zlaté tele. Mimochodem, v ČR máme demokratické volby také do Senátu, do krajů, do obecních zastupitelstev, prezidenta. Demokratické volby jsou i volby do statutárních orgánů různých spolků, družstev, akciových společností apod.
Demokracie spočívá v tom, že mají všichni občané možnost podílet se na moci. Zastupitelská demokracie je ústupek od toho ideálu, ale pořád je podstatné, aby v demokracii zůstala spousta různých institucí, které se na moci podílejí. Vaše soustředění veškeré moci do Poslanecké sněmovny nemá s demokracií nic společného.
Ale jo, za pár měsíců budete mít volby. Třeba pak budete šťastnější. Moc to řešíte.. :) Vlády přichází a odchází, my zůstáváme. Jedna věc jsou volby a předvedení boj, druhá věc je realita. Proč si tím zvyšovat tlak. Demokracie je i o tom, respektovat názor druhých, i když s nim nesouhlasím. Tazo vláda ma nadale důvěru, ať se to někomu líbí nebo ne. Další vláda už bude jiná, a taky bude mít důvěru, ať se to někomu líbí nebo ne. Takový je život. Nelze se zavděčit všem.
To že máte takový svůj názor je zcela v pořádku, ale to ještě nutně neznamená, že je ten správný, pravdivý a většinový. Je to jen váš názor, který například já nesdílim. Nevšiml jsem si nějakého extrémismu. Takže pro mě je to zoufalý výkřik do tmy, kterému sice vůbec rozumím, ale plně respektuji, že vy ho tam vidíte, což se může klidně stát.
4. 6. 2021, 09:08 editováno autorem komentáře
Ale ona na nej penize najit dokaze. Coz dokazuje tim, ze ten kanal realne provozuje. Ale prijit o 300 milionu znamena, ze se neco orezat asi bude muset.
Rozpocet CT v roce 2012 byl 6.97miliardy. Letos je 6.84. O kolik za tu dobu vzrostly mzdy, o polovinu? Nebo vic?
Na kterem z tech kanalu byste chtel ubrat? Na tech, ktere vam uz tak prijdou na hrane, nebo na tech, do kterych myslite, ze by se melo investovat?
Všechno to jsou jen zástupné problémy pro to, že politici se snaží získat nad ČT resp. veřejnoprávními médii kontrolu. Když to nejde jinak, tak to půjde přes finance. Podobný vývoj proběhl v podstatě všech zemích Východního bloku, nejvíce odstrašujicící situace je např. v Maďarsku a samozřejmě Rusku... (veškerá média se tam staly nástrojem státní propagandy)
Právě proto si myslím, že nezávislost médií je ve skutečnosti klam. Pokud žádné veřejnoprávní medium nebude je po starostech. Ale v praxi je to utopie. Za ČT a ČRo se bojuje právě proto, aby byla pod kontrolou, jinak by byla každému ukradená. A už z tohoto důvodu, je jakýkoliv politický boj o nezávislost více než vtipné. Vždy se bojuje jen o svůj zisk (vliv).
3. 6. 2021, 23:57 editováno autorem komentáře
Právě proto si myslím, že nezávislost médií je ve skutečnosti klam. Pokud žádné veřejnoprávní medium nebude je po starostech.
Kdybychom neměli tolik politických stran, ale jenom jednu, také by ubylo starostí s volbami, s vyjednáváním v Parlamentu, s hlasováním o zákonech… Ústavou garantované svobody také způsobují jen starosti.
Nejvíc dejte děti před např. ČT :D a HBO GO. Co myslíte, že je víc bude bavit.
- no,a to je právě to špatně. HBO nebo Netflix nedělají nic, co by nemohla dělat Česká televize. To by ale musela chtít a investovat. Bohužel ČT kopíruje všeobecně český (východní) trend. To lepší a nákladnější nechat na západních trzích a to levné si necháme my. Jinými slovy to lepší raději koupíme od jiných a my si vyrobíme to levnější. S takovým přístupem se ČT nikdy nabídkou a atraktivitou nepřiblíží k velikánům jako BBC, ZDF, RAI.... Dokonce bych řekl že už i TVP začíná ČT šlapat na paty, a to je co říct, protože Polská televize nikdy nevynikala zrovna vysokou kvalitou. ČT do ničeho nechce investovat. 4K nechce, ČT 3 je příliš drahé, koprodukce se západními tv jsou příliš nákladné, velké festivaly vysílat nechce, protože jsou nákladné...tak kurňa na co tu ČT teda máme?? Na těch pět krimi seriálů ročně?
4. 6. 2021, 08:50 editováno autorem komentáře
Sice to zaznělo jen v některém článku o řediteli ČT, ale já tomu uvěřil, že je výhodnější, než vyrábět vlastní seriál ČT, třeba o Přemyslovcích, koupit od BBC 10 x levnější seriál o Tudorovcích. Což je protiklad toho od přezdívky: "HBO nebo Netflix nedělají nic, co by nemohla dělat Česká televize. To by ale musela chtít a investovat. Bohužel ČT kopíruje všeobecně český (východní) trend. To lepší a nákladnější nechat na západních trzích a to levné si necháme my. Jinými slovy to lepší raději koupíme od jiných a my si vyrobíme to levnější. S takovým přístupem se ČT nikdy nabídkou a atraktivitou nepřiblíží k velikánům jako BBC, ...".
ČT má ve svých zákonných povinnostech také podporovat "vlastenectví" a národní identitu, což je zaměření pořadů, které nikdy nemůže koupit od BBC, ZDF, RAI, HBO, Netflix a pod.. Mimo to, opravdu světová historie také patří na obrazovky ČT, abychom nezůstali jen na tom našem malém rybníčku, když stejně "velké" dějiny nějak ovlivnily dění i u nás.
Báchorky o absenci 4k v ČT jsou jen báchorkami. Nesmí se zapomínat, že dominantní platformou TV u nás je stále bezplatný příjem v DVB-T2, kam by se stanice, které by si opravdu zasloužily 4k, stejně nejen nevešly, ale celý systém zpracování 4k obsahu by se musel změnit, v neposlední řadě, aby se to dostalo na obrazovky většiny diváků, by bylo nutné je opět nutit do nových a nemalých investic do nových televizorů. DVB-S by sice umožnilo distribuci ČT ve 4k, ale zase by přineslo nutnost investic do mnoha domácností, i nemalé procento z nich na satelitní příjem nebude nikdy mít splnitelné podmínky.
Návrat - aspoň parafrází - do roku 2016:
"Báchorky o absenci HD v ČT jsou jen báchorkami. Nesmí se zapomínat, že dominantní platformou TV u nás je stále bezplatný příjem v DVB-T, kam by se stanice, které by si opravdu zasloužily HD, stejně nejen nevešly, ale celý systém zpracování HD obsahu by se musel změnit, v neposlední řadě, aby se to dostalo na obrazovky většiny diváků, by bylo nutné je opět nutit do nových a nemalých investic do nových televizorů. DVB-S2 by sice umožnilo distribuci ČT v HD, ale zase by přineslo nutnost investic do mnoha domácností, i nemalé procento z nich na satelitní příjem nebude nikdy mít splnitelné podmínky."
Fraškou, 5 let starou, se sice dá poučit, ale domácnostem nic jiného nezbylo, než se přizpůsobit politickým rozhodnutím. Zatím se o žádném "zázraku", třeba ve formě DVB-T3, který by zabezpečil bezplatnou distribuci 4k, ani nic neví.
Na druhé straně, při dnešní nabídce skladby programu, se často kritizuje, že se neustále ve velkém používají "díla" z archivů, která tedy ve 4k rozhodně nejsou, ale kupodivu, podle sledovanosti, mnohým divákům to ani nevadí. Fraškou tedy zůstává to, že divákům většinou nevadí reprízované pořady, že nad kvalitou obrazu u nich převládají námět, zajímavost, či obyčejné nostalgické vzpomínky. Ostatně, mnoho současných televizorů se chlubí tím, že jejich super procesory udělají z každého obsahu téměř 4k, jen zatím nezvládají čb materiál transformovat na barvu. Tak proč vlastně vyrábět a distribuovat vše ve 4k?
Schovat do frašky faktické a fyzikální zábrany, proč si každá domácnost nemůže pořídit satelitní příjem, se může zdát chytré, ale na věci to nic pozitivně nezmění.
Úplně stejně psali zastánci SD kdysi dávno a naštěstí je nikdo nebral vážně, protože jinak zde máme stále jenom ty SD mazanice a HD max. na papíru. Vývoj se prostě zastavit nedá a 4K tady bude, ať se to někomu líbí nebo ne. Mimochodem když přišlo HD, tak také nikdo nečekal na nějaký "zázrak" v podobě DVB-T2, ale prostě se u DVB-T pro HD obsah použil další multiplex. V současnosti jsou ještě dvě celoplošné sítě volné, takže nic nebrání tomu, aby ČT min. jednu z nich obdržela právě na 4K obsah, který pochopitelně nemusí být u věcí z archívu (byť i zde lze např. filmový materiál do 4K skenovat), ale třeba na sport.
Jestli vesele nebo smutně nevím, ale vysílat by mohla. Stejně jako kdysi zastánci SD plácali stejné pitomosti o tom, jak někdo vymýšlí, že by ČT mohla vysílat v HD a kde na to vezme peníze - no a přesto se v HD vysílat začalo a dneska už ČT ani jinak, než v HD, ani přijímat nelze.
Jinak vás chápu, protože vy to už prostě chcete nějak "doklepat" s tím co je. Ale přichází mladší generace, lidé si kupují UHD televizory a ČT se tomu musí chtě nechtě přizpůsobit a ne ustrnout v pravěku.
Když přišlo HD, tak se sice použil další multiplex, ale taky byl potřeba nový kodek - místo mpeg2 h.264. Dnes už nový kodek h.265 v DVB-T2 používáme pro HD, takže žádnou rezervu pro 4k nemáme.
Kdyby 4k bylo takové terno, tak už ho mám aspoň v kabelovce u HBO a dalších filmových kanálů (při přechodu SD-HD to tak bylo). Není tomu tak, takže těžko čekat 4k od jiných, když do něj nejdou ani filmové kanály.
V době příchodu HD byl novým kodekem H264 a časem byl nahrazen H265. Stejně jako dřív nebo později bude zase H265 nahrazen něčím dalším (H266?).
Co se týká rezervy pro 4K, tak jsem to již psal - další multiplex. Neboli úplně stejná situace jako v době nástupu HD, kdy původní mux sloužil pro SD v MPEG-2 a ten nový obsahoval HD programy v H264.
Terno nebylo ani HD před X roky a dnes je to běžný standard. Stejně jako časem bude i 4K. Vždycky se ale musí nějak začít a ne jenom vykládat, jak to nikdo nepotřebuje, a že není rezerva nebo to není terno. Nebo si snad myslíte, že pak najednou ze dne na den skončí HD a přijde 4K? Pochopitelně nikoliv, ten nástup bude pozvolný, jako byl kdysi nástup HD v době SD mazanic. Ale to už se opakuji.
Samozřejmě se technologický pokrok nedá zastavit. Ale, musí ho někdo zaplatit. Je sice hezké, že si plno domácností pořídilo za celkem přijatelnou cenu nový TV pro 4k, ale když se na ČT tlačí, že moc utrácí a ještě se jí příjem omezí, nelze očekávat, že bude schopná jít 4k napřed. Proto tvrzení: "nic nebrání tomu, aby ČT min. jednu z nich (sítí) obdržela právě na 4K obsah." je na úrovni neznalosti možností ČT. A, za co bude vyrábět 4k obsah a z čeho zaplatí provoz další sítě, nebo dokonce dvou, když nemá/nebude mít ani na udržení levné ČT3 s SD archivem?
Samozřejmě se technologický pokrok nedá zastavit. Ale, musí ho někdo zaplatit. Je sice hezké, že si plno domácností pořídilo za celkem přijatelnou cenu nový TV pro 4k, ale když se na ČT tlačí, že moc utrácí a ještě se jí příjem omezí, nelze očekávat, že bude schopná jít 4k napřed.....
Tak, a tady s tebou absolutně souhlasím. Proto je potřeba zvýšit o desetikoruny poplatky a vrátit do rukou ČT reklamu, aby si mohla přivydělat. Jiná cesta bohužel není. Jinak bude ČT stagnovat a nabídka bude čím dál horší. Klidně bych i rozdělil ČT na dva subjekty jako to mají v jiných zemích, kdy jedna část je čistě veřejnoprávní a tedy financována pouze z poplatků (zpravidla to bývá zpravodajství nebo umělecké pořady) a druhá část polo privátní a tedy financována reklamou. No ano, chtělo by to reformu ČT, ale nic není nemožné. Stávající situace je dlouhodobě neudržitelná
Za 135 korun už to prostě nejde.
Pamětníku, ty reprízy diváky baví právě kvůli cílové skupině na kterou ČT hlavně míří!! A jsem zase u základního problému. Kdyby ČT vytvořila kanál pro mladé (20-35) kde by místo repríz vysílala seriály, akční filmy, horory atd tak by jsi viděl tu změnu. Jenže na to ČT nemá za a) koule a za b) prachy. A názor, že takové pořady má mít pouze komerční tv neberu, protože ty poplatky musíme platit všichni. A tudíž i nabídka by měla pokrývat všechny divácké skupiny. Nejen intelektuály, důchodce a co mají rádi šedivé a nudné pořady.
4. 6. 2021, 10:17 editováno autorem komentáře