Treba... dostanete se tam, kde IPv4 uz neni? :-) Pro priklad nemusime chodit daleko, na kabelovce od Vodafone se zapnutou IPv6 (s jejich DS-Lite) nemate sanci se do sve domacnosti po IPv4 dobouchat, po IPv6 neni problem...
Jo, to je jak názory kolegy, ročník 75. Nic není potřeba měnit, když to v 2001 zaváděl, tak to fungovalo, tak to musí fungovat a stačit i dneska. Přesně ví, co všichni uživatelé používají, ačkoliv nikdy v životě nekouknul ani do logu, natož aby pouštěl nějaké metriky.
To ale nebude limitace Starlinku, ale samotneho hotspotu ve vagone. A co si vybavuju z nejakeho vypraveni, tak kazdy vagon ma stejny interni subnet a dal ven se to vesele NATuje :) Pokud se to teda uz nezmenilo. Jasne, IPv6 jde prohnat pres NAT taky... ale asi to nebude uplne chteny reseni.
Protože to reálně skoro nikdo nepotřebuje řešit a už vůbec to skoro nikdo nepotřebuje řešit na veřejných hotspotech. IPv6 je něco, co potřebují ISP, nikoliv něco, co by zajímalo běžné uživatele. Běžní uživatelé chtějí různé služby funkční. Pro ty může být IPv6 třeba. Ale pořád je to věcí poskytovatele připojení, tomu uživateli je v drtivé většině dokonale jedno jak to zařídí. Takže ten tlak ze strany zákazníků je velmi malý a na veřejných hotspotech celkem nepřekvapivě víceméně žádný.
Ještě by to konečně chtělo IPv6 konektivitu. Já popravdě nechápu, proč prakticky všechny veřejné hotspoty jsou IPv4 only.
Jo, jo. To totiž řeší úplně každej. Drtivá většina lidí tam vejrá maximálně na filmy. Ano, někomu se to hodit může. Cokoliv se může někomu hodit. Ale ten, kdo to potřeboval už se dávno zařídil jinak.
Fakt už slezte z toho lustru...
30. 10. 2025, 11:04 editováno autorem komentáře
NATovat jde i v6, mame na to RFC6296 (a krom jineho treba i funkcni implementace v Linuxu, kde na IPv6 udelate stejne kejkle jak s IPv4).
Já ho doma používám. Část nat, část nativně. Ale není důvod to dělat, když mají dostatečně velký prefix. Psal jsi to jakoby V4 nat bránil rozjet nativní V6, nebo se v6 muselo natovat taky (což nemusí).
Pokud stale plati premisa, ze kazdy vagon ma segment se stejnym prefixem (co se pak prozene NATem), jak si to reseni s unikatnim IPv6 prefixem? ;-) To by to museli dosti prekopat... a lze predpokladat, ze do toho by se nikdo nehnal (moc prace = min penez; ubastlit to s NATem je rychlejsi/levnejsi)