No vidite ... a takovou SMS jizdenku si take muzete skopirovat kolikrat chcete a bude platit vsem co ji maji. Jelikoz v Praze plati pokud vim 90 minut, tak vlastne staci kazdych 90minut jedna jedina. Ted uz jen aby nekdo napsal aplikaci pro jejich sdileni ... ona uz vlastne existuje.
Jedna z hlavních tratí, Praha-Ostrava, má tolik "hluchých" míst, kde si ani nezatelefonujete, natož abyste byl online, o menších tratích někde v horách ani nemluvě, takže vaše řešení je v současné době nereálné a není to vina dopravců, ale operátorů, kteří nejsou schopni pokrýt ČR.
A že vás musí nějak identifikovat je jasné, jízdenku, kterou koupíte na webu si sám tisknete a každý jeden tisk, je originál, kdežto jízdenku od okýnka těžko okopírujete, takže je jasné, že když ji předkládáte, tak jste jediný oprávněný držitel.
Není to bohužel tak jednoduché protože
1. terminály průvodčích nemohou být z důvodu nepokrytí 100% území signálem trvale online
2. těžko by se řešili spory kdy si jeden člověk koupí jízdenku (typicky platí na kterýkoli vlak na trati celý den) a její kód nasdílí s jinými lidmi. To že by platila jenom "prvnímu" je sice hezké, ale viz 1. a také kdyby ten druhý dokázal že ji platil on tak co teď...
Současné řešení ČD je asi nejlepší kompromis co lze v současné realitě vymyslet.
Koukal jsem na to znovu a opravdu jim stačí "pouze" jméno. Moje chyba.
Když jdete koupit jízdenku k okénku, tak se vás také ptají na jaké jméno? Ne. K požadování jména pro online lístek je tedy důvod pouze jeden - neschopnost. (řešením je například online "procvaknutí" jízdenky)