Meziroční růst o 14 % a v absolutních číslech poprvé více než 200 miliard. Tak vypadají podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) tržby tuzemských e-shopů za rok 2021. Analýza vychází z dat serveru Heureka.cz.
Růstové bylo podle APEKu zejména první pololetí 2021, v tom druhém se růst ve srovnání s rokem 2020 zpomalil. „Nebýt masivního růstu v roce 2020, pokračovala by e-commerce v plynulém růstu přes 15 % i na podzim. Tentokrát ovšem musíme při srovnáních zohledňovat naprosto ojedinělou situaci, kterou jsme prožili – nákupy byly poměrně dlouhou dobu možné v zásadě jen na internetu,“ vysvětluje výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.
Za rok 2021 české e-shopy podle něj prodaly zboží za 223 miliard Kč. Česká e-commerce by měla i v dalším období růst tempem nad 10 % ročně, dodává.