Hlavní navigace

České potravinové e-shopy přes veškerou snahu pod náporem kolabují [AKTUALIZOVÁNO]

17. 3. 2020

Sdílet

rohlík při přetížení

České potravinové e-shopy přes veškerou svou snahu nestíhají odbavovat nápor objednávek. Rohlík zavádí opatření jako při DDoS útoku, na Košíku tento týden nenakoupíte a Tesco online vám možná rovnou stornuje objednávku, dopravu nabízí nejdříve v pondělí 6. dubna.

Pokud se dnes chystáte nakupovat na Rohlíku, připravte se vedle delší doby dodání kvůli obsazeným rozvozovým slotům také na virtuální frontu před samotnou objednávkou. Nákup budete moci provést teprve, až si nakoupí lidé před vámi, aktuálně (13:10) jich před vámi čeká přes 3,5 tisíce, což systém odhaduje na necelou půl hodinu. 

Na Košíku si sice objednáte normálně, ale rozvozové sloty jsou do konce týdne beznadějně obsazené. Nejdramatičtěji ale situace vypadá na e-shopu Tesca, ten nabízí nejbližší termín pro doručení až v pondělí 6. dubna.

Podle zkušenosti některých nakupujících na sociální síti Facebook také Tesco začalo stornovat některé objednávky, děje se tak pravděpodobně v případě, že objednávky nejsou v slouladu s novými pravidly, která e-shop kvůli současné mimořádné situaci zavádí (limit na zboží, způsob platby, doručení substitutu za vykoupené zboží). 

Někteří zákazníci si nicméně stěžují, že takto byly zrušeny i jejich objednávky učiněné ještě před zavedením nových pravidel. Limit na počet objednávek a požadavek na bezhotovostní platby má zavedený i Rohlík s Košíkem, ten podle našich posledních informací byl dokonce nucen zavést nově váhové limity na objednané zboží. 

AKTUALIZACE (17. 3. 15:23): „Již tři týdny jedeme na samotné hraně maximální kapacity. Nejen že jsme asi o pětinu nad nejsilnějším obdobím roku, tedy Vánoci, ale musíme se popasovat i s výrazně větší hmotností nákupů a počtem položek. Počet nových zákazníků v posledních dnech rostl takřka exponenciálně, klíčové je pro nás tedy uvolnit další kapacitu. Problém paradoxně není ani tak v řidičích – těch je díky situaci a spoustě uvolněných profesionálů momentálně dostatek – jako spíše ve skladové technice. Intenzivně nyní pracujeme na tom, jak kapacitu navýšit ještě alespoň ještě o 25 %,“ okomentoval pro Lupu současný stav mluvčí Košík.cz František Brož a dodává:

„Stále také narážíme na zákazníky, kteří nechtějí respektovat pravidla distančního nákupu. Je třeba si uvědomit, že kurýr denně přijde do styku s desítkami lidí, často seniory, maminkami s dětmi nebo dlouhodobě nemocnými. Přestože se některým zákazníkům mohou zdát opatření přehnaná, jsou z preventivních důvodů nezbytná. Pokud zákazník nařízení nerespektuje, má kurýr pokyn vrátit se do auta a zákazníka následně zkontaktuje zákaznická linka.“

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 3. 2020 16:06

    ROOOO

    Samozřejmě to můžou dělat diletanti, ale na 98,7% tomu tak nebude. Žádná firma není postavena na takovéto anomálie. Mám s tím i osobní zkušenost, pokud je v workflow 50 různých limitujících prvků (kapacita regálů, lidí, aut, informačních systémů, obalových materiálů) lze to ohnout do určité míry, například dokoupit čtečky, licence, najmout 4 další Bulhary. Nemůžu najednou zdvojnásobit sklad, firma pro kterou jsem pracoval postavila nafukovací skladové haly přes silnici za 2 týdny, vygenerovalo to dalších 10 problémů.
    Dospěl jsem k názoru, že v 98,7% jsou spíš úplní kre_téni ti, co jim radí a předstírají, že oni ve svém oboru zvládají podobné situace levou zadní. Většinou to tvrdí lidé, které pracují v oboru, kde jim stačí dokoupit licenci za 3 USD nějaké "PRO" a jedou dál, můžou si malovat nebo programovat. Když jsou ale dvě linie řízení, tak takového dětské hrátky jsou už několik levelů níže.
    Jo a teď jsem si vzpomenul na člověka, co vlastní podíl v farmaceutické firmě, onehdá jsem mu v hospodě říkal "to se těšíte na epidemie, že"... a odpoveď byla dost nečekaná. Nikdo nemá zájem najednou produkovat miliardu nějakého léku, to nikdo není schopen ani na světové úrovni koordinovat tak, aby to proběhlo bez problému, jde na tom spíše prodělat. Sen těchto firem je diabetik, co bude 20 let polykat pořád stejné 4 prášky za den. Ani firma která lisuje pilulky není schopna do měsíce lisovat něco nového. Natož někdo, kdo se živí box movingem. Ale lidí co by jí dobře poradili je dost, to jo.

  • 17. 3. 2020 17:59

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Kdyz zkolabovali na Vanoce, tak to byla ciste jejich chyba. Tam umoznili lidem objednavat i kdyz vedeli, ze jim rozvozova kapacita nestaci.

    Nyni je sitauce jina, napor je tak velky, ze proste nejde odbavit. Verte tomu, ze jakykoli eshop kdyby si na nem objednali lidi vse co ma skladem, tak by zkolaboval, protoze kazdy eshop je staven na nejaky objem, ktery je schopen odbavit s nejakou rezervou.

    Navic mame dobu, kdy je spousta zemestnancu doma a nikdo na zadne brigady chodit nechce.

    Takze i kdyz rohlik a kosik apod. nejak nemusim, tak zde jim nejde davat za vinu vubec nic.

    A to plati i pro to zasobovani. Kdyby to toho tveho teska jak pises vyrazilo ne 100 lidi jak planuji, ale 5000 tak bude taky prazdny... ale mam za to, ze nekterym je zbytecne toto vysvetlovat

  • 17. 3. 2020 15:11

    bez přezdívky

    Po roce používání výhradně Rohlíku jsme to vzdali a dneska jsem se vydal do zóny, abych nakoupil něco málo v Glóbusu. Na parkovišti mě vyděsilo větší množství dodávek a aut s přívěsy, ale uvnitř klid, spousta lidí měla schovaný obličej, regály byly plné a chybělo jen mýdlo a jiné maso než drůbeží. Hádám, že dokud se to nevyřeší, budu muset zase chodit mezi lidi.

  • 17. 3. 2020 16:55

    jkjk

    Když do kamenného Tesca najednou přijde nakupovat 4x více lidí, než obvykle, tak tam taky určitě bude všechno fungovat a všeho bude dost, že?

  • 17. 3. 2020 15:15

    Kamca.b1

    Z nebes jim spadla příležitost a oni na ni nejsou připraveni. Promarní ji. Namísto aby udělali opatření, přijali lidi na rozvoz, posílili nákupy, raději zavádějí restrikce. A když už se člověk probojuje k nákupu, není co koupit. Chleba - vyprodaný, rohlíky - vyprodané, mrkev - dostupný 1 kus.
    V normálním kamenném Tescu rohlíky, chleba, mrkve, kolik chcete.
    Trošku jako u Cimrmana, postavil si hospodu, a začali mu tam lézt lidi, tak ji postavil na samotě a zase ho našli :-

  • 22. 3. 2020 14:37

    jAM

    Pode mně v takovémhle případě měli dát přednost stávajícím zákazníkům a nepřijíma nové rezervace. Jsem dlohodobým (několik let) zákazníkem co tam utratil spoutu peněz, ale současná situace mně odrazuje a nakupovat jsem tam přestal.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).