
České potravinové e-shopy přes veškerou svou snahu nestíhají odbavovat nápor objednávek. Rohlík zavádí opatření jako při DDoS útoku, na Košíku tento týden nenakoupíte a Tesco online vám možná rovnou stornuje objednávku, dopravu nabízí nejdříve v pondělí 6. dubna.
Pokud se dnes chystáte nakupovat na Rohlíku, připravte se vedle delší doby dodání kvůli obsazeným rozvozovým slotům také na virtuální frontu před samotnou objednávkou. Nákup budete moci provést teprve, až si nakoupí lidé před vámi, aktuálně (13:10) jich před vámi čeká přes 3,5 tisíce, což systém odhaduje na necelou půl hodinu.
Na Košíku si sice objednáte normálně, ale rozvozové sloty jsou do konce týdne beznadějně obsazené. Nejdramatičtěji ale situace vypadá na e-shopu Tesca, ten nabízí nejbližší termín pro doručení až v pondělí 6. dubna.
Podle zkušenosti některých nakupujících na sociální síti Facebook také Tesco začalo stornovat některé objednávky, děje se tak pravděpodobně v případě, že objednávky nejsou v slouladu s novými pravidly, která e-shop kvůli současné mimořádné situaci zavádí (limit na zboží, způsob platby, doručení substitutu za vykoupené zboží).
Někteří zákazníci si nicméně stěžují, že takto byly zrušeny i jejich objednávky učiněné ještě před zavedením nových pravidel. Limit na počet objednávek a požadavek na bezhotovostní platby má zavedený i Rohlík s Košíkem, ten podle našich posledních informací byl dokonce nucen zavést nově váhové limity na objednané zboží.
AKTUALIZACE (17. 3. 15:23): „Již tři týdny jedeme na samotné hraně maximální kapacity. Nejen že jsme asi o pětinu nad nejsilnějším obdobím roku, tedy Vánoci, ale musíme se popasovat i s výrazně větší hmotností nákupů a počtem položek. Počet nových zákazníků v posledních dnech rostl takřka exponenciálně, klíčové je pro nás tedy uvolnit další kapacitu. Problém paradoxně není ani tak v řidičích – těch je díky situaci a spoustě uvolněných profesionálů momentálně dostatek – jako spíše ve skladové technice. Intenzivně nyní pracujeme na tom, jak kapacitu navýšit ještě alespoň ještě o 25 %,“ okomentoval pro Lupu současný stav mluvčí Košík.cz František Brož a dodává:
„Stále také narážíme na zákazníky, kteří nechtějí respektovat pravidla distančního nákupu. Je třeba si uvědomit, že kurýr denně přijde do styku s desítkami lidí, často seniory, maminkami s dětmi nebo dlouhodobě nemocnými. Přestože se některým zákazníkům mohou zdát opatření přehnaná, jsou z preventivních důvodů nezbytná. Pokud zákazník nařízení nerespektuje, má kurýr pokyn vrátit se do auta a zákazníka následně zkontaktuje zákaznická linka.“