Hlavní navigace

Chatbot a aplikace mají přivést lidi ke čtení zpráv. Nadační fond nezávislé žurnalistiky je nabízí zdarma

24. 5. 2022

Sdílet

Média, noviny, časopisy, titulní stránky Autor: Internet Info

Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ) uvolnil k volnému použití dva nástroje, které mají médiím pomoci přilákat nové čtenáře. Redakcím jsou k dispozici zdarma na GitHubu.

Pomůcky mají oslovit lidi, kteří obvykle nemají zájem zpravodajství sledovat. Chatbot Newsie má nabízet zábavné zpravodajství pro mladé uživatele a aplikace Témata pod lupou cílí na čtenáře bulváru, kteří jejím prostřednictvím mohou redakcím navrhovat lokální témata.

Obě pomůcky vznikly na základě výzkumu, který ukázal, že skoro 40 % českých občanů zpravodajství z různých důvodů nesleduje. NFNZ pak ve spolupráci s dobrovolnickým sdružením Česko.digital rok pracoval na vývoji nových způsobů, jak čtenáře zaujmout.

Aplikaci Témata pod Lupou otestoval i v praxi ve spolupráci s regionálními zpravodajskými servery Drbna.cz.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 5. 2022 9:19

    Jarry

    Zajímají mě informace, které mohu využít ve své práci, běžném životě, nebo zábavě. Ostatní je balast, který krade čas i kvalitu života. Politika také nezajímá optimální průřez elektrického vedení.

  • 25. 5. 2022 20:35

    Tomáš Znamenáček

    Těžko odhadnout, co považujete za „balastní“ témata. Každopádně pokud někdo nesleduje zpravodajství vůbec, je to vážný problém, protože každý z nás žije ve společnosti všech – což se velmi dobře ukázalo třeba za ty dva roky pandemie. Aspoň základní orientace v tématech, která přesahují vaše čistě osobní zájmy, mně dává smysl jako nějaká dlouhodobá investice.

  • 26. 5. 2022 13:02

    SB

    Hlavně se ukázalo, že není důležité kolik, ale ODKUD! Takže možná ti, co nesledovali hlavní proud, na tom byli lépe než ostatní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).