Hlavní navigace

Chatbot pro Lítačku od příštího roku zvládne objednávky i platby karty pro MHD

Jan Sedlák

Praha v říjnu v rámci projektu Smart Prague spustila chatbota pro kartu Lítačka, která se využívá jako předplacená karta v rámci pražské hromadné dopravy. Bot toho prozatím moc neumí a zvládá především odpovídat na sadu dotazů.

Od příštího roku přibude funkcí více. Vizí je, že chatbot zvládne Lítačku objednat, půjde přes něj zaplatit poplatek a ověřit platnost.

Aktualizace:

„V rámci zkušebního provozu budou implementována vylepšení jako je například zkontrolování stavu vyřízení nové Lítačky dle čísla objednávky. Také chceme implementovat odpovídač do Facebook Messengeru, kde by si zákazník v průběhu rozhovoru mohl vybrat, jestli bude komunikovat s robotem, nebo se chce spojit s operátorem v call centru. Vize je, aby byl zákazník schopný přes chatbot provést objednávku nové lítačky včetně zaplacení poplatku a ověřit typ a platnost jízdního kupónu, který má na lítačce nahraný. Tyto funkcionality budeme implementovat až na základě výsledků zkušebního provozu a připravenosti databáze multikanálového odbavovacího systému, který je v plánu spustit v létě 2018,“ uvádí společnost Datasys, která bota vyvíjí.

Za pilotní projekt, do kterého spadá i chatbot pro Prahu 12, zaplatila 468 tisíc korun bez daně. Společnost Datasys, která bota dodává, byla od začátku na pokročilejší funkce připravena, město ale ještě musí připravit interní systémy tak, aby objednávky a podobně bylo možné realizovat.

Chatbota Lítačky v současné době podle oficiálních čísel používá 300 lidí denně. Každý člověk se v průměru zeptá na devět otázek.

Našli jste v článku chybu?