Provoz takzvané Chytré karantény stát vyšel na 940 milionů korun. Dalších 160 milionů stála v uplynulých třech letech mediální kampaň a reklama na očkování proti covidu. Vyplývá to ze seznamu uhrazených faktur, které ministerstvo zdravotnictví za každý měsíc zveřejňuje.
Název Chytrá karanténa ministerstvo dalo na jaře 2020 souboru elektronických nástrojů pro propojení praktických lékařů, testovacích center, laboratoří, nemocnic, hygienických stanic a ministerstva. Součástí byly i mobilní aplikace eRouška a Tečka. V celkové úhradě jsou započteny i náklady na provoz call center, která zajišťovala informační linky. Více než 590 milionu korun ministerstvu za své služby naúčtovala Národní agentura pro komunikační a informační technologie (NAKIT).
Loni, kdy po většinu roku nezůstávala v platnosti téměř žádná protiepidemická opatření a klesl zájem o testování i očkování, ministerstvo zaplatilo téměř 280 milionů korun, 150 milionů z nich NAKIT. Měsíčně dalo na provoz call center v průměru 10,5 milionu.
S náklady na systémy Chytré karantény počítá ministerstvo i letos. „S ohledem na aktuální epidemickou situaci, zajištění centrálního řízení očkování a připraveností i v roce 2023 nadále ministerstvo počítá s udržením a rozvojem nástrojů Chytré karantény 2.0, s jejich trvalým začleněním do struktur příslušných participujících subjektů,“ uvedl Jakob. V rozpočtu na letošní rok na ni má ministerstvo vyhrazeno 160 milionů.
provoz call center, mobilních aplikací a software | NAKIT | reklama | |
2020 | 65,07 | 42,39 | 6,40 |
2021 | 158,21 | 398,73 | 98,59 |
2022 | 128,47 | 150,40 | 58,16 |
CELKEM | 351,75 | 591,53 | 163,14 |