Já bych zase řekl, že bez původního obsahu nebude AI a původní obsah nebude, když jeden ponese náklady na jeho tvorbu (majitelé webů) a někdo jiný zisky z něj (provozovatelé AI služeb). Tradiční vyhledávače jako zmiňovaný Google měly pro autory původního obsahu celkem životaschopný model: vy nám dovolíte zindexovat váš obsah a my vám za to přivedeme návštěvníky na váš web. Zatímco model AI je: vy nám dovolíte naučit se na vašem obsahu, ale návštěvníky si necháme my.
Velké firmy už nasosaly co šlo, tak se může začít zakazovat aby náhodou nevznikala konkurence.
Viděl jsem komentář kde se zmiňovala inovace. No když takový Google projde web a ve vyhledávači pak místo odkazu na stránku ukáže AI souhrn, člověk už na tu stránku nepůjde. Ten co vytváří obsah nebude mít zisk z reklamy a určitě ne z affilate linků, takže dozajista chcípne. Pak si ta AI může přežvýkávat svůj vlastní obsah a to určitě nikdo nechce.
To jakoze technologicka spolecnost brzdi technologicky rozvoj? To je dost ulet. Takova spolecnost se neda povazovat za techjnologickeho inovatora, kdyz tohle udela.
Jako kdyby se tohle udelalo zacinajicimu Googlu v roce 1998, ktery stahovat vsechny stranky a indexoval, tak nemame Google vyhledavac.
To stejne plati pro dnesni AI. Nebude zadne AI pokud se k ni bude takto pristupovat a kdo to nechape tak skonci jako skoncila tenkrat Altavista.
Líbilo by se mi, kdyby bylo možné část stránky označit nějakým parametrem typu <div data-llm="noindex">, takže by to celé fungovalo, ale pro ten daný kousek obsahu by nakonec uživatel musel na původní web.
Plošná blokace není řešení, ty weby za cloudflare z nových "vyhledávačů" v podstatě vypadnou úplně a nebudou uváděny ani v citacích (jako má např perplexity).
Má smysl s tím pracovat a naučit se obsah dělat tak, aby se llm modelům líbil, je to prostě SEO nové generace s efektem jako kdysi míval kvalitní obsah (to pořád platí) a zpětné odkazy (tím už si zdaleka jistý nejsem).