Situace kolem covidu pomohla tuzemské e-commerce i v případě prodeje módy. Tato oblast v roce 2020 meziročně vyrostla o 14,11 procenta na obrat 31,31 miliardy korun. Stejné tempo růstu se dle odhadů má udržet i letos a móda na internetu by se tak měla dostat na necelých 36 miliard korun. Vyplývá to ze studie Fashion (Re)search, kterou vytvořil český módní online vyhledávač Glami.
Tento vývoj je to v kontrastu s vývojem módního trhu jako celku, který se loni včetně kamenných prodejen propadl o 9,83 procenta. “Offline móda” každopádně nadále tvoří dominantní část trhu. V roce 2020 přesáhla 113 miliard. Podíl e-commerce na trhu s módou je tak 23 procent. Předpokládaný obrat módní e-commerce v roce 2023 je 40 miliard.
Největším módním e-shopem z pohledu návštěvnosti loni bylo About You (6,28 milionu uživatelů) následované značkami Zalando (4,5 milionu), Bonprix (3,53), Sportisimo (2,72), Decathlon (2,21), E obuv (1,90), Tchibo (1,65), Astratex (990,3 tisíce), Zoot (885,9 tisíce) a Answear (712,2 tisíce). První trojice vede i v oblasti spontánní znalosti značky. Celá analýza je k dispozici zde.
České e-commerce se loni dařilo i jako celku. APEK a Heureka.cz spočítaly, že obraty e-shopů dosáhly na 196 miliard korun, což je meziroční růst 26 procent.