Hlavní navigace

ČT podle úřadu porušila zákon označením Babiše za bývalého premiéra

Sdílet

Filip Rožánek

V hlavních zprávách České televize na začátku září opakovaně zaznělo, že Andrej Babiš je „bývalý premiér“. Označení použil celkem třikrát redaktor Jiří Hynek během živého vstupu. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání teď veřejnoprávní televizi upozornila, že tím porušila zákon.

Označení „bývalý premiér“ bylo fakticky nesprávné a Kavčí hory tak porušily zásady objektivity a vyváženosti. Věcná správnost a pravdivost jsou podle rady základními předpoklady těchto zásad vyžadovaných zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání.

Televize vstup Jiřího Hynka odstranila z internetového archivu Událostí. Místo něj popisek s omluvou sděluje, že „reportáž obsahovala chybné informace“.

Vysílací rada stanovila České televizi týdenní lhůtu k nápravě.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?