Po železnici si Český telekomunikační úřad posvítil na pokrytí dálnic. Ukázalo se, že největší problém s pokrytím mají operátoři na nové autostrádě D8.
Měřicí vůz projel všechny dálnice v obou směrech a sílu signálu zjišťoval po sekundě. ČTÚ tím získal náměry s hustotou přibližně každých 15 metrů.
Vyplývá z nich, že existují ostré přechody mezi pokrytými a nepokrytými úseky. Pokud je těchto míst více za sebou, mohou uživatelé vnímat celou oblast jako nepokrytou, protože mobilní telefon nemá dostatek času pro přihlášení do sítě.
Operátoři musí do roku 2019 pokrýt polovinu z celkového rozsahu dálniční sítě a do roku 2021 pak zbytek. Měření prokázalo, že všichni operátoři splňují první podmínku již nyní. „Jsem rád, že i navzdory komplikacím s administrativní zátěží při výstavbě sítí se daří operátorům plnit podmínky z aukce v oblasti pokrývání dopravní infrastruktury,“ říká předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák.
Mobilní signál prostupuje přes karosérii silničních vozů snáze než přes konstrukci železničních vagonů. Počítá se s průměrnou velikostí útlumu karosérie 6 dB. I s ohledem na to je rozdíl mezi pokrytím signálem o dostatečné síle pro vnitřní pokrytí (indoor) oproti venkovnímu (outdoor) v řádech desetin až jednotek procent.