Je třeba rozlišovat mezi výpovědní dobou a lhůtou pro přenos čísla.
Výpovědní doba není zákonem omezena. Zítra bude: 30 dnů.
Lhůta pro přenos čísla je dnes 4 pracovní dny (jsou to 4 pracovní dny na konci výpovědní doby).
Od února 2018 (je zde odložená účinnost této části zákona) bude lhůta pro přenos čísla 10 dnů, bez jakékoliv vazby na výpovědní dobu.
Tj. může se stát, že 2. února 2018 vypovíte smlouvu a požádáte o přenos čísla k jinému operátorovi. 12. února budete volat s novým operátorem, ale váš smluvní vztah s původním operátorem končí až 2. března. Za období 12. 2. - 2.3. tak v tomto případě budete platit dvěma subjektům.
"... dojde k zániku smlouvy nejpozději ve lhůtě 10 dnů ..."
vs
" může se stát, že 2. února 2018 vypovíte smlouvu a požádáte o přenos čísla k jinému operátorovi. 12. února budete volat s novým operátorem, ale váš smluvní vztah s původním operátorem končí až 2. března."
Tudiz vy, a vas predrecnik z CTU tvrdite, ze smlouva pokracuje i po svem zaniku ... to je vskutku zajimave cteni uvedene vety. Chtelo by to se naucit cist, obecne se tomu pokud je mi znamo rika gramotnost.
Mluvite hovadiny. Podivejte se do obchodnich podminek Vodafonu nebo T-Mobilu. Vodafone tam mel do ted napriklad vypovedni dobu 1 mesic od zacatku nasledujiciho zuctovaciho obdobi a jeste k tomu kdyz zasahnete treba 1 den do dalsiho zuctovaciho obdobi tak si nauctujou cely mesic, prestoze podle #64 odst. 1 ZoEK je ucastnik povinen uhradit cenu za POSKYTNUTOU sluzbu. Paklize uz mne poskytovatel sluzbu neposkytuje, tak mne nema pravo za toto cokoliv uctovat. To je i odpoved na slova Martina Drtiny s domenou CTU, ktery je asi mluvcim CTU, ze zde siri nepravdu i kdyby to z toho noveho ustanoveni zakona bylo nejasne, jelikoz CTU uz v minulosti vydal rozhodnuti, kdy zrovna Vodafonu platby za cele zuctovaci obdobi z duvodu prenosu cisla ke konkurenci neuznal s tim, ze sluzba nebyla fakticky poskytovana. Nad to to ustanoveni hovori jasne. K prenosu dojde do 10 dnu, avsak operator musi ukoncit i smlouvu...
Vsak ono se to zase bude dat obejit :)
Ted jsem si prenasel datovou SIM od Vodafone k T-Mobile, a co nevidim na nasledujicim vyuctovani - Vodafone mi zrusil cislo, zneplatnil SIMku, ale zaroven mi porad nechal bezet tarif (ze ktereho navic prenesenim cisla zmizela puvodni sleva, takze byl jeste 4x drazsi). Co na to rict...
Na vykladu nic zajimaveho neni, zakon je vzdy nadrizen kazde smlouve. Tudiz pokud nekdo do zakona napise, ze splatnost faktur je maximalne 10 dnu (napriklad), tak okamzikem ucinnosti zakona prestavaji platit veskera ujednani stanovujici lhutu delsi.
Leda ze by prave onen zakon zaroven rikal, ze se to vztahuje na nove uzavrene smlouvy.
S vypovedni lhutou to pak neni uplne cela skutecnost. Novela rika, ze k prevodu cisla na jineho operatora musi (bez ohledu na jakekoli dalsi ujednani smlouvy) dojit do maximalne 10 dnu, a tim okamzikem taktez zanika smluvni vztah.
Doufám, ze to je nějaká sranda...
Dnes máme situaci, kdy O2 klientovi uvolní číslo k přenosu za 42 dni.
Od února 2018 tedy číslo uvolní za 10 dni, ale stejne budou chtít zaplatit 30 dni? Tady totiz neslo ani tak o to, ze číslo je tam 42 dni, ale ze se musí 42 dni platit jeste O2. Ted by to tedy bylo 30 dni. No ty vole...
Pokud je číslo volné bez závazku a operátor vystaví CVOP k přenosu, tak nevidím důvod proc bych mel platit jeste 30dni...
Btw ty změny podmínek a možnost odstoupit od smlouvy? To jsem zvědav jak to nakonec bude. Podle me klasická fraška, kdy stejne nebude možné po změně všeobecných podmínek odstoupit od smlouvy...
Jak je myslím z mého příspěvku jasné, můj příspěvek se týkal odkladu účinnosti paragrafu o zastropování lhůty pro přenositelnost na únor 2018. A ano, jinak máte pravdu a od února 2018 bude při přenosu čísla smlouva zanikat do deseti dnů.
Vtahuje se tato novela i na poskytovatele internetového připojení ?
dle mého názoru se jedná o elektronické telekomunikační služby, ale rád bych se ujistil.
Minulý týden jsem totiž podával výpověď na stávajícího poskytovatele a ten mi oznámil, že výpovědní lhůta 6 měsíců
díky za odpověď
Jak kde. Výpověď podepsaná 11.4. doručená snad 12.4. (kurýr), dnes je 23.4.2018 a u T-Mobilu mi tvrdili, že výpověď je 30 dnů a "však to tak mají všichni". Když jsem důrazně opakovala znění § 63 odst.12 zákona a jestli pro ně zákony neplatí, šla zkontrolovat znění výpovědi a požádala mě, abych si zavolala zítra, že na oddělení, které mi může přenastavit výpověď už nikdo není. Tož jak to tu někdo říkal Banánistán. Z regulátora mají asi bžundu.
Je to pravda, prosím méně arogance a raději se naučit pořádně číst zákony.
Schválená novela (http://senat.cz/xqw/webdav/pssenat/original/84488/70898):
ČÁST TŘETÍ
ÚČINNOST
Čl. V
Tento zákon nabývá účinnosti patnáctým dnem po jeho vyhlášení, s výjimkou ustanovení
čl. I bodu 7, které nabývá účinnosti prvním dnem šestého kalendářního měsíce následujícího
po dni jeho vyhlášení.
A dotyčný článek I bod 7:
7. V § 63 se doplňuje odstavec 12, který zní:
„(12) Využije-li účastník právo podle § 34 odst. 1, dojde k zániku smlouvy nejpozději ve
lhůtě 10 dnů, která začne běžet, jakmile účastník učiní vůči podnikateli poskytujícímu mu
veřejně dostupnou službu elektronických komunikací právní jednání k ukončení poskytování
veřejně dostupné služby elektronických komunikací a podá u něj žádost o přenesení telefonního
čísla. Tato lhůta se neuplatní, pokud doba zbývající do zániku smlouvy je kratší než 10 dnů
nebo k přenesení telefonního čísla nedošlo. Účastník se po učinění požadavku na přenesení
telefonního čísla může s podnikatelem doposud mu poskytujícím veřejně dostupnou službu
elektronických komunikací dohodnout na pozdějším datu zániku smlouvy.“.