
Tuzemská databáze živnostníků a firem Merk.cz po příchodu GDPR mění přístup k poskytování svých služeb. Na změně pracovala přes rok a z databáze firem se nyní stává „marketingovým cloudem“.
Merk se rozdělil na dvě části. Na cloudové úložiště se pravidelně stahují data. Náhledový software k nim pak umožňuje přistupovat.
„U B2B dat se vztahuje GDPR primárně na jména a adresy živnostníků, statutárů a dalších osob a na telefonní a emailové kontakty osob. Komerční databázi firem již není možné v EU legálně získat zdarma či za úplatu. Žádná společnost totiž nedisponuje souhlasem se zveřejněním, a pokud by jím přeci jen disponovala, není oprávněna v žádném případě tato data poskytnout třetí straně,“ uvádí společnost Imper, která Merk provozuje.
„Aplikace Merk.cz proto nově žádná data neobsahuje, nevlastní ani neprodává či nepronajímá. Uživatelům pouze umožňuje stažení otevřených dat ze zdrojových databází na cloudové úložiště na straně jedné a dodává náhledový software na straně druhé. Takto získaná data mohou zákazníci použít pro účely obchodu, marketingu, ověření obchodních partnerů či k další analýze v rámci oprávněného zájmu,“ dodává firma. Další informace k GDPR a změnám rozepisuje na webu.