Hlavní navigace

GDPR

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) má za úkol posílit ochranu osobních údajů fyzických osob v Evropské unii a odstranit rozdíly v národních úpravách členských států.

Nařízení Evropské Unie o ochraně osobních údajů zavádí princip takzvané zodpovědnosti, který spočívá v povinnosti správců a zpracovatelů údajů bez ohledu na jejich velikost nebo počet zaměstnanců zavést technická, organizační a procesní opatření za účelem prokázání souladu s principy nařízení.

GDPR začala v celé EU platit 25. května 2018.

Jsou cookies nebo IP adresa vždy osobním údajem?

Jakékoliv kategorické názory, že jeden druh informací je z pohledu právního vždy osobním údajem a jiný druh není osobním údajem nikdy, nejsou správné.

Doba čtení: 8 minut

Facebook v Evropě přišel asi o milion měsíčních uživatelů, viní z toho GDPR

Zpráva o hospodářských výsledcích Facebooku za druhé čtvrtletí letošního roku investorům nepřinesla jen dobré zprávy. Počet uživatelů Facebooku v USA a Kanadě stagnoval, v Evropě dokonce mírně klesl. Nižší je i růst příjmů firmy. Celosvětově počet…

Raketový růst Instagramu, výpadek map od Applu a krádeže účtů na WhatsApp

Kaspersky Lab vs. EU, závislost na hrách je nemoc, GDPR nesplnilo očekávání, videoreklama v Messengeru, Google investuje do JD.com. Co ještě přinesl právě končící #tyden.

Doba čtení: 11 minut

Správce facebookové stránky je spoluzodpovědný za zpracování údajů svých návštěvníků

Soudní dvůr Evropské unie vydal verdikt v případu německé facebookové stránky, kterou regulátor přikázal kvůli nedostatečnému informování uživatelů zavřít.

Doba čtení: 3 minuty

Databáze firem a živnostníků Merk.cz se po příchodu GDPR dělí na dvě části

Tuzemská databáze živnostníků a firem Merk.cz po příchodu GDPR mění přístup k poskytování svých služeb. Na změně pracovala přes rok a z databáze firem se nyní stává „marketingovým cloudem“. Merk se rozdělil na dvě části. Na cloudové úložiště se…

Ghostery se omlouvá za GDPR e-mail, který odhalil e-maily uživatelů

Páteční vstup obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) v účinnost provázela řada absurdních situací. O jednu se postarala také služba Ghostery.  V pátek rozeslala skupině několika stovek svých uživatelů e-mail o ochraně jejich osobních…

GDPR last minute: Kdo musí vést záznamy o zpracování osobních údajů a jak mají vypadat?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Musí firmy posílat e-maily s žádostí o nový souhlas se zpracováním údajů?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 3 minuty

GDPR last minute: A co cookies? Musí mít weby povinně lištu se souhlasem?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 4 minuty

GDPR last minute: Co regulace znamená pro provozovatele a klienty cloudových aplikací?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

CZ.NIC kvůli GDPR mění pravidla pro vyhledávání v registru domén

Nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) zasáhne i do zobrazování informací v registru doménových jmen, kontaktů a sad nameserverů (WHOIS), který provozuje správce české národní domény, sdružení CZ.NIC.  V registru je možné zjistit například jméno…

GDPR last minute: Existují minimální požadavky na zabezpečení hesel?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Co všechno musí splnit provozovatel menšího e-shopu?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Jak je to s logováním IP adres na serveru?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Co musíte splnit, když sbíráte e-maily pro posílání newsletteru?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Kdy firma potřebuje pověřence pro ochranu osobních údajů?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 3 minuty

GDPR last minute: Co všechno je osobním údajem?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 4 minuty

Vesselin Popov (Psychometrics Centre Cambridge): Facebook se nezmění, dokud pro něj budou data lidí tak výnosná

Skryté sledování lidí vynáší, a po nějaký čas může procházet, dlouhodobě ale taková firma neporoste správným směrem, říká středisko psychometrie Univerzity v Cambridge.

Doba čtení: 10 minut

Státe, prosím, omez mě, volá šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Zbláznil se?

Asi takhle nějak by se jednou větou dal popsat postoj zakladatele Facebooku, kterého tento týden několik hodin grilovaly výbory obou komor amerického Kongresu. Co ho to napadlo?

Doba čtení: 6 minut

Internet Advertising Conference 2018: GDPR pročistí trh

Připravit se na GDPR není sice snadné, avšak je to příležitost nejen udělat si v datech pořádek, ale také očistit trh od podvodníků a napravit mu pověst.

Doba čtení: 7 minut

Seznam.cz zavírá komunitní službu Spolužáci.cz, fungovala celkem 19 let

Postupný pokles počtu uživatelů a náklady spojené s implementací nových podmínek ochrany osobních údajů. To jsou hlavní důvody, proč se Seznam.cz loučí s jednou ze svých ikonických služeb. Portál Spolužáci.cz skončí na konci letošního srpna,…

Ondřej Krišica (Seznam.cz): Skoro půlku výnosů letos vyděláme programaticky. GDPR se inzerentů nedotkne

Letos plánujeme razantní navýšení vývojových kapacit v oblasti cílené reklamy, říká ředitel divize Reklamy českého Seznamu. Firma sází na programatik i nativní reklamu.

Doba čtení: 14 minut

Český internet roste a řeší přílepek zákona o léčivech i plány EU na regulaci fake news

Z pohledu žebříčku návštěvnosti stále žádná revoluce. Z pohledu GDPR, ePrivacy a možné regulace fake news od EU ale přijdou těžší časy.

Doba čtení: 4 minuty

Jak se GDPR dotkne e-shopů? ÚOOÚ zveřejnil Otázky a odpovědi

Potřebují e-shopy ke zpracování osobních údajů souhlas zákazníků? A jak to bude s již získanými souhlasy? Znamená to, že obchodníky čeká povinnost získat tyto souhlasy znovu? Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) na svém webu zveřejnil odpovědi na…

Mobile Internet Forum 2017: se sítěmi 5. generace přijde do ČR snad i čtvrtý operátor

Otevřít trh čtvrtému hráči se ČTÚ snaží aukcemi postupně uvolňovaných kmitočtových pásem. Mimoto zvažuje regulaci velkoobchodního přístupu k mobilním datům.

Doba čtení: 6 minut

Jana Břeská (SPIR): Státní IT a e-government dokáže změnit jen člověk nad všemi ministry

Digitální koordinátor je dobrý začátek, ale nemá dostatek pravomocí, aby v přístupu státu k elektronizaci něco podstatného změnil.

Doba čtení: 8 minut

Největší strašák dnešní doby se skrývá pod zkratkou GDPR

Kdyby čtyřpísmenné zkratky měly geny, měly by šroubovice plné zakódovaného strachu. Největším strašákem dneška se zdá být GDPR.

Doba čtení: 4 minuty

Zákon k GDPR míří do připomínkového řízení, schvalovat jej bude až příští vláda

Obecné evropské nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které začne platit přesně za rok, 25. května 2018, přináší firmám řadu nových povinností. Týkají se ukládání a zabezpečení dat, která sbírají o svých klientech, hlášení jejich úniků či –…

eŠopák: Alza chce do Vídně, Amazon do firem a Louženská jde do agentury

První dubnový týden se e-shopy začaly probírat z jarní únavy a začínají plánovat letošní budoucnost. APEK ale každopádně upozorňuje na to, že je vhodné zamyslet se i nad implementací směrnice GDPR.

Doba čtení: 3 minuty

Richard Marko (ESET): Chceme být světová trojka. Spojení Avastu a AVG vítáme

S ústupem počítačů ze slávy se musí tvrdě makat, růst ale chce slovenská bezpečnostní ikona i nadále.

Doba čtení: 8 minut