Hlavní navigace

Do Brna přichází třetí bikesharing. Podporuje ho ale Hlavenka, Dlouhý a STRV

Sdílet

Jan Beránek 30. 6. 2017

Oliver Dlouhý, Jiří Hlavenka a STRV. Tři noví investoři mladého projektu Futupilot. Dlouhý s Hlavenkou drží ve firmě devatenáctiletého Daniela Kojnoka třináct procent a vývojářské studio třicet. I proto, že slibuje investovat do vývoje aplikace až tři miliony korun. 

Futupilot je něco jako Rekola, do kterých zase zainvestoval Ondřej Fryc. Komunitní bikesharing. Rozdíl je v tom, že kola mají být v blízké budoucnosti poháněná elektromotrem, mají kotoučové brzy, nemusí se dofukovat pneumatiky a jsou neustále připojená k internetu. 

Testovací provoz proběhne v Brně, kde už podobné služby působí. Futupilot nezakládá klub uživatelů, ale bude se platit jen za čas strávený na sedačce kola. „Sto padesát kol je již objednáno, mobilní aplikace se vyvíjí, testovací provoz by tak měl začít dle plánu v polovině srpna,“ říká Daniel Kojnok.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2017 19:30

    fanda (neregistrovaný) 80.250.30.---

    V Cine je bikesharing snad nejpopularnejsi startupove tema soucasnosti.

    Maji to tam vymakane. Jsem rad, ze sem ty jejich kola nekdo dotahl a nekdo jiny prispel investici.

  • 4. 7. 2017 8:58

    Martin P.

    Tradiční problém překladu a buzzword

    Pokud nejste členem sdružení, které ty kola vlastní nejedná se o bike sharing, ale bike r-ental !
    Pokud si nechá kola vyrobit , myslím že bylo pravidlo, že V případě dětských jízdních kol a jízdních kol s pedály, která jsou vybavena elektrickým motorem, musí být výrobky povinně podrobeny zkušebním postupům popsaným ve zmíněných předpisech a označeny označením CE. Jestli ty kola mají CE znamená že to je OEM výrobek a né jeho výmysl a on to jen rebrenduje. Pokud ne asi ho to schvalování hodně "motivuje".

    (Váš názor byl vyhodnocen jak spam (v textu byla použita zakázaná slova r-ental) a nebude přijat. Pokud se domníváte, že zadáváte regulérní názor, pošlete nám ho prosím e-mailem do redakce na adresu redakce (zavináč) lupa (tečka) cz

  • 2. 7. 2017 18:44

    Rekola a spol. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Naprostá zbytečnost, navíc fungující jen za dotace nebo neustálého dosypávání od investorů. Neřeší to vůbec žádný problém nebo dopravu v Brně, jen to překáží na chodnících (ty nové stojany) nebo všude kam to pitomci využívající ty růžové krámy přivážou. Zjevně soutěží o to, kdo to nechá na místě, kde to nejvíc zavazí chodcům.
    V konečném důsledku jde jen o to, kdo z těch /aktuálně/ tří získá zakázku od města na bikesharing, čili jde opět jen o prachy o nic jiného. Jen je možné u toho používat ekokecy o mobilitě apod.
    Navíc jak se víc využívají elektrokola apod. začíná to být čím dál nebezpečnější pro ostatní účastníky provozu, v první řadě chodce, následně řidiče, kteřím ti pitomci, když už nemusí šlapat vlastní silou, klidně v plné rychlosti vjedou v zákazu před auto nebo přes přechod pro chodce atd.
    Nejsem příznivec regulací, ale s tímto by se mělo něco dělat. Jednou to má v podstatě motor, tak by na to měl být nějaký minimální řidičák a kontrola a hlavně postihy za porušování pravidel.

  • 3. 7. 2017 13:53

    fanda (neregistrovaný) 80.250.30.---

    Tak teď jsem si díky vám chvíli připadal jak v diskuzi na novinky.cz :(

    Proč těm lidem nadáváte? Víte to? Já ano. Hodně to vypovídá o vás.

    Nejsem příznivec regulací, ale.... je podobná konstrukce jako: nejsem rasista, ale.... a po ale následuje rasistická urážka.

  • 4. 7. 2017 9:50

    zog (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    Rekol jsou plný stojany a nikdo na nich nejezdí.