To nepopírám. Možná jsem to napsal trochu nešikovně, ale myslel jsem to tak, že podle mého názoru byly použité grafy předvyrobeny v klasickém editačním softwaru dopředu a pak se to jen tvářilo, že to bylo živě. Právě proto se podivuji nad tím, že když Nova tuto technologii má, využívá ji zcela minimálně, ne-li vůbec.
Ano, vím. Terezu Kručínskou z Barcelony vídáváme. Když se začala objevovat, tak v titulku, i v oslovení moderátora ze studia, byla titulována jako spolupracovnice ČT. Nyní se již pravidelně v grafice objevuje jako zpravodajka. Dnes mi říkala má drahá polovička, že Petra Tuháčková má snad někde na Twitteru, nebo Instagramu, dotaz od sledující, zda-li už je holčička na světě.
ČT, Nova a Prima před rokem používali úplně stejný úvod - pohled na sedící moderátory a nájezd kamerou na ně. Jediný rozdíl byl pouze v přehledu zpráv - na ČT a Primě byl před uvítáním, na Nově po uvítání. Když CNN Prima News a TV Prima začaly vysílat Hlavní zprávy, zároveň převzaly i přehled zpráv po uvítání. Hned při začátku se mi vysílání vizuálně dost líbilo a působilo to na mě opravdu monstrózně. Tomuto efektu dost pomohl nájezd kamery s časomírou směrem do studia, kdy byl vidět horní ochoz a chůze moderátorů směrem ke stolu. Netradiční přehled zpráv na obrazovce ve studiu se mi hodně líbil. Změny, které přicházejí teď, jsou víceméně pouze návratem k původnímu zpravodajství Primy před rokem. Přijde mi škoda, že v Hlavních zprávách přestali využívat velikosti studia. Podobně to vnímám i se studiem TV Nova, kde několikrát říkali, že boční stěna umožní vkládat grafické prvky před samotnou obrazovku. Reálně jsem to viděl asi jen při volebním vysílání s grafy, ale tam jsem měl podezření na neživé vysílání. Pokud by to byla pravda, trochu postrádám smysl - dnes každý lepší program na editaci videí dokáže pracovat s 3D trackovaním, které se obejde i bez speciální obrazovky.
Včera jsem si již všiml několika změn - na úvod už není souhrn napsaný na obrazovce pod úhlem 40°, ale klasicky se témata zobrazí s grafikou, pak záběry kamer, ve Zprávách už není reklama, ta následuje před Sportem, zprávy jsou kratší a Počasí bylo před Showtimem, předtím to bylo naopak. Určitě se posouvají dopředu co do formy.