No a co? Pokud je to, co se v těch článcích píše pravda, mají na to právo.
Pokud to pravda není, počítám že i v USA mají žaloby pro pomluvu.
Mimochodem, pokud nějaká firma takhle snadno dokáže dělat negativní PR, je to především vizitka novinářů, kteří jim to žerou. Měli by o těch "známých firmách" a jejich prostředcích už dávno vědět.
To, co Facebook udělal se nazývá v angličtině "astroturfing" a je to sice legální, ovšem neetické. Nikdo za to Facebook nebude pokutovat (pokud některá ze zpráv nemohla způsobit přímou finanční škodu, pak by si právníci smlsli...), ovšem psát se o tom bude a bude se to kritizovat, což je správně. Ta samá svoboda projevu, která dává Facebooku možnost podobným způsobem očerňovat konkurenci, dává nám všem ostatním právo označit Facebook za společnost s mafiánskými praktikami. Namísto toho, aby Facebook investoval do ochrany obětí kyberšikany, nebo disidentů v autoritářských režimech, tak si najímá PR společnosti, aby útočily na konkurenci. Dobrá ukázka toho, jak si Facebook váží svých uživatelů.
Pročpak to není článek o všech, pro koho ta firma pracuje, ale jen o Facebooku? Tohle vypadá, jako kdyby si naopak Google zaplatil články proti Facebooku. (Samozřejmě že Google na to má taky právo.)
"Namísto toho, aby Facebook investoval do ochrany obětí kyberšikany, nebo disidentů v autoritářských režimech"
Proč by to měl dělat? Je to soukromá firma, jejímž účelem je generovat zisk.