Hlavní navigace

Facebook si patentoval technologii, která předvídá pohyb uživatelů

14. 12. 2018

Sdílet

Facebook - obličej - mobil Autor: Mactrunk / Depositphotos

Společnost Facebook si nechala patentovat technologii Offline Trajectories. Ta umožňuje sledovat aktivity jednotlivce a dokonce díky speciálnímu algoritmu odhadnout, kam se aktuálně chystáme. Upozornil na to server Buzzfeed News.

Offline Trajectories využívá predikční analýzy a znalosti dat o vašich pohybech, která má z minulosti. Chce s jejich pomocí předvídat, kde se budou uživatelé v ten který čas nejpravděpodobněji nalézat v budoucnu.

„Výpočet pravděpodobnosti uživatelova přesunu je založen alespoň částečně na dříve zaznamenávaných lokalizačních datech spojených s počtem uživatelů, kteří byli na aktuálním místě,“ můžeme se například v patentu dočíst. Toho by měl dosahovat za pomoci machine learningu a prediktivních algoritmů. Patent byl podaný v květnu a nyní konečně došlo k jeho potvrzení.

Nejedná se o jediný patent, u kterého Facebook patentuje technologii, jež se pokouší o lokalizační predikci. Důkazem může být například jiný patent, Location Prediction Using Wireless Signals on Online Social Networks, který trackuje a následně predikuje budoucí pohyb uživatele za pomocí metadat o signálu z Wi-Fi, Bluetooth a mobilních BTS stanic.

Facebook nejprve identifikuje zdroje signálu a uchová si o nich informace. Pokud zdroje signálu patří k nějakému často navštěvovanému veřejnému místu, dokáže s jejich pomocí sledovat typické chování uživatelů, kteří tato místa navštěvují. Facebook tak například vyhodnotí, že existuje poměrně velká pravděpodobnost, že po návštěvě místního multikina navštívíte  také nedaleký McDonald.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).