Vlákno názorů k článku
Facebook úmyslně lhal inzerentům o popularitě videí, tvrdí žaloba od H - Měření offline reklam je celá věda. TL;DR: Samotný dopad...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2018 14:11

    H (neregistrovaný)

    Měření offline reklam je celá věda.

    TL;DR: Samotný dopad se měří na skupině (za to placených - ale je to pár šupů, dost často se to dává na charitu) lidí u kterých je známa demografie (žena, 20 let, bydlí na vsi, vlastní motorku a notebook, internet má ADSL atd atp) a to se pak statistikou přepočítává na celou populaci. Kluci statistici jsou šikovní a hračičkové.

    Nejsem odborník, ale v hrubých konturách je to nějak takhle:

    Radio a TV se měří hlavně píplmetrama (vzpomeňte na Volejte Novu a Železného koláče sledovanosti, to je takový byprodukt ;) ) Bejvalo to tak, že skutečně měli doma krabičku připojenou k televizi do které strkali kartu a měli za úkol ji vytahovat i když jdou třeba na záchod (asi chápete kam tím mířím - ne každý to dělal a nedalo se to zkontrolovat), dnes se používá mnohem sofistikovanější způsob, ale nejsem si jistý jestli o něm smím mluvit, takže nic* ;) - to že se přepočítává stále z placeného vzorku na celou populaci platí pořád.

    Pokud mám tisková, je jeden z hlavních ukazatelů prodejnost media - např MFDnes má větší dosah (= prodá víc výtisků) než Moderní Maminka, Moderní Maminka má zase lepší zaměření na cílovou skupinu.

    OOH (billboardy, lavičky, prostě outdoor) a Teletext (jj, to ještě pořád frčí, i když se všichni nemůžou dočkat až to umře na nezájem :) ) se měří blbě. Průměruje se počet lidí co "mohli vidět" (jak se to zjistí - opět, nejsem si jistý že o tom smím mluvit, takže nic* :) ), dávají se slevy za to, že billboard vzal vítr nebo lavičku chuligáni atd. Vše se bere od "za to placeného vzorku", ale jak konkrétně to Vám nebudu něco bulíkovat, protože spíš sám nevím...

    *: rozhodně si nepředstavujte nějakou černotu ve smyslu kamery na billboardu, to vůbec, všichni se účastní dobrovolně (jsou za to placení) a všichni jsou informovaní co se děje (gdpr a tak)

  • 21. 10. 2018 11:24

    Uncaught ReferenceError:

    co když reklamuji něco co se nedá koupit? Spousta reklam se zaměřuje na brand, drtivá většina offline reklam se platí také jen za zobrazení/umístění.

  • 20. 10. 2018 21:55

    jj (neregistrovaný)

    Podle mne je každý kdo utratí za jakoukoliv reklamu na internetu peníze za její pouhé zobrazení totální ňouma, páč není nic jednoduššího než platit pouze provize za přivedení zákazníka který nakoupí či jinak měřitelné akce, ale platit jen za pouhé zobrazení když nelze nijak ohlídat zda to nebude milión botů je hloupost a mediální agentury těm je to šumák těm jde jen o provizi a klidně zbytečně pálí peníze inzerentů

  • 20. 10. 2018 2:25

    bez přezdívky

    můj názor je takový, že kdokoliv spoléhá na jakoukoliv reklamu či impact (dosah) skrze FB, tak je totální ňouma.. je to to nejhorší médium současnosti, které lze pro zacílení reklamy použít.. i instagram má větší dosah mezi danou cílovou skupinou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).