
Známá otázka se zase vrací: kolik uživatelů by si přístup na Facebook raději zaplatilo, kdyby sociální síť nesbírala data o jejich chování, pomocí kterých pak cílí reklamu? Zavedení placené úrovně bez reklam teď Facebook opět zvažuje, napsala agentura Bloomberg.
Firma podle ní v uplynulých týdnech začala provádět marketingové průzkumy, které jí mají naznačit, jak by se k zavedení placeného Facebooku bez reklam stavěli lidé a zda by tato možnost sociální síti přinesla více uživatelů.
Facebook podle zdrojů Bloombergu zatím s předplatným nemá konkrétní plány a firma tuto možnost agentuře odmítla oficiálně komentovat.
Pokusů o placené sociální sítě, které by nezobrazovaly reklamu, byla v historii internetu celá řada – vzpomeňme například projekt App.net, který odstartoval v roce 2012 a o pět let později skončil.
Mění se postoj uživatelů například kvůli aféře kolem firmy Cambridge Analytica? „V našem výzkumu odpovědělo 26 %, že by za Facebook platili tři dolary měsíčně, kdyby na něm nebyli sledováni. Není to většina, ale je to obrovské množství lidí,“ řekl v nedávném rozhovoru pro Lupu Vesselin Popov z Psychometrics Centre Cambridge. Od prohlášení v průzkumu k reálnému zaplacení služby je ale pořád hodně daleko.