Hlavní navigace

Facebook pokračuje s testem, který na Slovensku poslal čísla stránek ke dnu [AKTUALIZOVÁNO]

21. 11. 2017

Sdílet

Aktualizace 22. 11. 10:30 – Podle informací Denníku N nakonec šlo jen o chybu, kterou Facebook opravil. Test tak nadále pokračuje.

Text původní zprávy:

Slovenští uživatelé opět ve svých newsfeedech vidí příspěvky facebookových stránek. Asi měsíční test Facebooku, který správcům stránek na Slovensku a v dalších pěti státech slušně zamotal hlavu, je zřejmě u konce, referuje slovenský Denník N. Zatím podle něj není jasné, zda jde opravdu o konec experimentu, Facebook to oficiálně nepotvrdil.

Sociální síť v rámci testování nového řazení příspěvků na vybraných trzích před měsícem přesunula příspěvky stránek z newsfeedu do záložky Průzkumník stránek. Zmizely tak ze zorného pole uživatelů a statistiky popisující dosah (reach) a zapojení uživatelů (engagement) šly prudce dolů (až o polovinu). V newsfeedu se nadále zobrazovaly jen příspěvky přátel a placené reklamní posty.

Zajímavé na tom je, že navzdory poměrně zásadní změně se návštěvnost webů většiny velkých médií na Slovensku v podstatě nezměnila, píše Denník N. Změna tak poškodila spíš menší weby, které jsou na návštěvách z Facebooku více závislé.

Pro správce stránek z toho může vycházet jedno zásadní ponaučení: publikování příspěvků na facebookové stránce nemusí mít na návštěvnost zásadní dopad a tím pádem jsou čísla o dosahu či zapojení těchto postů v podstatě k ničemu.

O tom, jak experiment Facebooku na Slovensku probíhal, jsme hned v říjnu mluvili s expertem Denníku N na sociální média – viz Filip Struhárik (Denník N): Facebook u nás spustil test. Propady čísel jsou obrovské.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 11. 2017 22:02

    Karel Novotný (neregistrovaný)

    Návštěvníky by vám měl přivést kvalitní obsah, nikoli reklama na FB. Spolehnout se na Cukrouše imo není dobrý byznys plán, na to už dost firem dojelo.

  • 23. 11. 2017 20:33

    e (neregistrovaný)

    Jsem provozovatelem mensiho uzce zamereneho diskuzniho webu s cca 30000 unikatnimi mesicne a potvrzuji, ze at platim reklamu na FB jak mourovaty nebo ne, s navstevnosti navzdory mohutnemu facebookem vykazanemu dosahu pri placene reklame to ani nehne. FB zrejme neni tak mocny jak se na prvni poheld zda, nebo prudce keca. To by se ta navstevnost aspon pohla prinejmensim spickove a pak odeznela. Vliv na navstevnost maji dle zkusenosti uplne jine faktory nez FB.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).