Aktualizace 22. 11. 10:30 – Podle informací Denníku N nakonec šlo jen o chybu, kterou Facebook opravil. Test tak nadále pokračuje.
Text původní zprávy:
Slovenští uživatelé opět ve svých newsfeedech vidí příspěvky facebookových stránek. Asi měsíční test Facebooku, který správcům stránek na Slovensku a v dalších pěti státech slušně zamotal hlavu, je zřejmě u konce, referuje slovenský Denník N. Zatím podle něj není jasné, zda jde opravdu o konec experimentu, Facebook to oficiálně nepotvrdil.
Sociální síť v rámci testování nového řazení příspěvků na vybraných trzích před měsícem přesunula příspěvky stránek z newsfeedu do záložky Průzkumník stránek. Zmizely tak ze zorného pole uživatelů a statistiky popisující dosah (reach) a zapojení uživatelů (engagement) šly prudce dolů (až o polovinu). V newsfeedu se nadále zobrazovaly jen příspěvky přátel a placené reklamní posty.
Zajímavé na tom je, že navzdory poměrně zásadní změně se návštěvnost webů většiny velkých médií na Slovensku v podstatě nezměnila, píše Denník N. Změna tak poškodila spíš menší weby, které jsou na návštěvách z Facebooku více závislé.
Pro správce stránek z toho může vycházet jedno zásadní ponaučení: publikování příspěvků na facebookové stránce nemusí mít na návštěvnost zásadní dopad a tím pádem jsou čísla o dosahu či zapojení těchto postů v podstatě k ničemu.
O tom, jak experiment Facebooku na Slovensku probíhal, jsme hned v říjnu mluvili s expertem Denníku N na sociální média – viz Filip Struhárik (Denník N): Facebook u nás spustil test. Propady čísel jsou obrovské.