Hlavní navigace

Finále hokejového mistrovství světa bylo nejsledovanějším přenosem v historii ČT sport

27. 5. 2024

Sdílet

Komentátoři ČT sport Autor: Česká televize

Finálové utkání Mistrovství světa v ledním hokeji sledovalo na ČT sport 3,74 milionu diváků starších čtyř let. Alespoň na tři minuty v kuse si přenos utkání mezi českými a švýcarskými hokejisty pustilo 4,81 milionu diváků.

„Celkem 253 tisíc diváků si vrchol mistrovství pustilo on-line, stalo se tak nejvíce sledovaným živým pořadem na internetu napříč všemi stanicemi od začátku měření digitální sledovanosti v roce 2018,“ uvedla mluvčí České televize Vendula Krejčová.

K tomu Česká televize vydala na včerejší finále přes tři sta povolení k veřejné projekci. Přenos se stal nejsledovanějším pořadem napříč všemi stanicemi od prosince 2022. Celé letošní Mistrovství světa v ledním hokeji bylo nejsledovanějším šampionátem za poslední čtyři roky. Alespoň tři minuty turnaje si za dobu jeho konání pustilo 6,82 milionu diváků. 

Dvouapůlmilionovou hranici sledovanosti ještě překonalo čtvrtfinále mezi USA a Českem, které si nenechalo ujít 2,52 milionu diváků při podílu na sledovanosti 55,09 %. Úspěch slavilo také semifinále Švédsko–Česko, vidělo ho téměř osm z deseti diváků u obrazovek se sledovaností 2,33 milionu diváků. 

Souboj v základní skupině mezi Kanadou a Českem pak sledovalo 2,03 milionu diváků při podílu 62,61 %. Nejvíce vyhledávaným zápasem bez české účasti se stalo semifinále mezi Kanadou a Švýcarskem, které vidělo téměř 1,1 milionu diváků při podílu 35,77 %.

Sportovní program České televize se během mistrovství stal desetkrát leaderem trhu, tedy každý den, kdy hrál tuzemský tým. Průměrný podíl na sledovanosti ČT sport během posledního týdne šampionátu atakoval 22 %, jedná se s přehledem o nejlepší výkon stanice v její historii.

MS v hokeji výrazně podporuje byznys sázkových kanceláří. Počet denních registrací se během šampionátu zvýšil o 60 procent Přečtěte si také:

MS v hokeji výrazně podporuje byznys sázkových kanceláří. Počet denních registrací se během šampionátu zvýšil o 60 procent

„Vysoká sledovanost hokejového mistrovství světa nás velmi těší. Věřím, že se tak znovu potvrdilo, že sport do veřejnoprávní televize jednoznačně patří. Za vysoké nasazení a profesionální práci děkuji všem zaměstnancům a spolupracovníkům České televize, kteří se na vítězném šampionátu podíleli. Za výbornou spolupráci děkuji také Českému svazu ledního hokeje a organizátorům zdařilého mistrovství světa,“ říká výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský.

Slaví také celá programová nabídka ČT. „Sledovanost celé skupiny programů České televize dosáhla v posledním týdnu na nejlepší výsledek od závěru roku 2020. Podíl na sledovanosti všech kanálů ČT dosáhl na 41,76 %,“ shrnuje výkonná ředitelka výzkumu a programových analýz Renata Týmová.

 „Web ČT sport zaznamenal sedminásobný nárůst návštěvnosti oproti obvyklému stavu, průměrně si ho otevřelo 281 tisíc návštěvníků za den. Nejsilnějším dnem byla neděle 26. května, kdy se návštěvnost vyšplhala na 661 tisíc uživatelů. Datový tok při finálovém utkání atakoval 1,7 Tbps. To je historicky nejvíce za dobu jakéhokoliv on-line streamingu České televize,“ dodal výkonný ředitel digitálních služeb Marek Doležel.

VIDEO: Češi jsou mistři světa. Podívejte se na hlavní body nedělního zápasu

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).